میز خبر

۰

 

بهره‌مندی صددرصدی جمعیت شهری گلستان از گاز طبیعی
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۶ درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز طبیعی خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرحیم رحیمی از اجرای ۲۸۹ کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی در سال ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: با وجود مشکلات و موانع موجود و سخت‌گذر بودن مناطق روستایی استان گلستان، بیش از ۲۴۰ کیلومتر عملیات اجرایی شبکه‌گذاری در بخش روستایی و ۴۹ کیلومتر شبکه‌گذاری در مناطق شهری اجرا شده است.
وی افزود: سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۱۱۱ انشعاب جدید و علمک گاز به متقاضیان واگذار شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳ عدد شهری و ۴ هزار و ۳۸ انشعاب روستایی بود و تعداد ۱۸ هزار مشترک جدید هم به جمع مصرف‌کنندگان گاز طبیعی پیوستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اظهار کرد: امید است با تلاش مجموعه همکاران گاز گلستان، پیمانکاران و مجریان پروژه‌های گازرسانی و همراهی و حمایت دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به افزایش توسعه گاز در روستاها اقدام شود تا روستاییان عزیز از این موهبت الهی به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.
رحیمی با اشاره به ضریب نفوذ گاز در سبد انرژی استان که بالغ بر ۷۲ درصد است، از بهره‌مندی تمامی ۳۳ شهر و همچنین ۸۸۰ روستا از مجموع ۹۷۶ روستای قابل گازرسانی در استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از انرژی گاز استفاده می‌کنند و تلاش داریم در آینده هرچه سریع‌تر سایر روستاهایی را که شرایط گازرسانی دارند به شبکه سراسری گاز متصل کنیم.

کاهش ۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از کاهش چهار درصدی مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال در این استان خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی در نشستی از طریق ویدئوکنفرانس بررسی دستورعمل شماره ۳ ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن آمفی‌تئاتر این شرکت
برگزار شد، گفت: سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد و ما بر این اساس پروژه‌های گازرسانی را همسو با شعار امسال پیش می‌بریم و سالی پرکار را نوید می‌دهیم.
وی درباره اقدام‌های انجام‌شده‌ برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹، اظهار کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تصمیم‌هایی که در سطح شرکت گاز استان گرفته شد مشکلی نداشتیم و امور شرکت روال عادی خود را ادامه می‌دهد.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه همکارانمان در شرکت گاز استان موارد بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند و پروتکل‌های بهداشتی را که به ما ابلاغ شده اجرایی کرده‌اند.
شیخی با بیان اینکه این ویروس همه کشورهای جهان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: این بیماری به ما یادآوری کرد که در مقابل بلایا باید به خدا توکل کرد و قدر نعمت‌هایی چون سلامتی و روابط اجتماعی را بیش از پیش بدانیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف گاز در استان اشاره کرد و گفت: بررسی الگوی مصرف گاز نشان می‌دهد فروردین امسال در مقایسه با سال پیش شاهد کاهش ۴ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان بوده‌ایم.مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: فروردین امسال، ۵۴۷ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل که حدود ۵۶۹ میلیون مترمکعب بود، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آغاز به‌کار سامانه آموزشی آنلاین در شرکت انتقال گاز
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از راه‌اندازی سامانه آموزش آنلاین با عنوان «وبینار» خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی گفت: روزهای پرریسک کرونا، روزهای دوری از اجتماعات و نشست‌ها در سازمان‌هاست.
وی افزود: از جمله مهم‌ترین نشست‌های حضوری متأثر از این تغییرات، کلاس‌های آموزشی در سطح شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده و هست که در این شرایط فرصت فضای مجازی و امکانات آن به‌عنوان الگویی جایگزین در کمترین زمان ممکن مورد توجه مدیران شرکت انتقال گاز ایران
قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تأکید بر اهمیت آموزش، اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب و راه‌اندازی سامانه آموزشی «وبینار» با همکاری مدیریت منابع انسانی و مدیریت مخابرات شرکت انتقال گاز ایران در کمترین زمان ممکن فراهم و نخستین کلاس آموزشی تحت عنوان نتیکت در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۹ با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران و رؤسای ستادی و مناطق عملیاتی برگزار شد.توکلی ادامه داد: از تاریخ ۳۱ فروردین یک دوره آموزش روان‌شناسی با موضوع ارتباط مؤثر و مدیریت استرس برای ۲۰۰ نفر از کارکنان مناطق عملیات انتقال گاز نیز برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی اظهار کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی، ساعات مرتبط با مباحث خانواده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده تا کارکنان بتوانند این مبحث را در کنار خانواده مشاهده کنند و نتایج حاصل از ارزیابی دوره بیانگر این مطلب بود که این برنامه‌ریزی با توجه به شرایط استرس ناشی از کرونا مورد توجه استقبال شایسته همکاران و خانواده آنها نیز قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اظهار امیدواری کرد که تدبیر استفاده از بستر فضای مجازی در موسم تهدید کرونا، خانواده بزرگ انتقال گاز را با توسعه مهارت‌های روان‌شناختی و دانش‌های تخصصی خوشحال‌تر و توانمندتر سازد.