انبارهای قزوین باید شناسنامه‌دار شوند

استاندار قزوین:

استاندار قزوین گفت:در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا، باید همه انبارهای موجود در استان از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت شناسنامه‌دار و اطلاعات آنها ثبت و به طور مستمر بروزرسانی شود.

انبارهای قزوین باید شناسنامه‌دار شوند

 

استاندار قزوین گفت:در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا، باید همه انبارهای موجود در استان از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت شناسنامه‌دار و اطلاعات آنها ثبت و به طور مستمر بروزرسانی شود.
هدایت الله جمالی پور در اولین نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز استان قزوین، ساماندهی و ثبت دقیق انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالای استان را گامی مهم در مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود:سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن انبارهای کالا در استان را باید با جدیت پیگیری کند.
این مقام عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تخلف‌های احتمالی از سوی برخی سودجویان باید فهرست تمامی انبارهای موجود در دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ثبت شود.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی،اظهار داشت: از مهمترین اقداماتی که می‌توان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داد، حمایت از تولیدکنندگان و حرکت در مسیر رونق تولید و ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی است.وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند عزم ملی است، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید
نام گذاری شده مهمترین وظیفه مسوولان حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی است و همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، چرا که این مهم موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: رونق تولید داخلی و حمایت از کالای ملی از جمله مولفه‌های تحقق جهش تولید است و به همین سبب همه ما تکلیف داریم در این موضوع غفلت نکنیم و مصرف محصولات ایرانی را در دستور کار قرار دهیم.استاندار قزوین مبارزه با قاچاق کالا را گامی موثر در تولید ملی و حمایت از تولید داخلی و سرمایه انسانی دانست و خاطرنشان کرد: تولید کالای با کیفیت مانع قاچاق کالا و ارز خواهد شد.
جمالی پور اضافه کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که نشان از عزم جدی مدیران استان برای مقابله با قاچاق کالا دارد و از زحمات فرمانداران و مسئولان که وقت بیشتری در این خصوص صرف کردند قدردانی می‌کنیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه  پیشگیری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز عاملی برای رونق تولید است،گفت:علاوه بر اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه، ترویج فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی عاملی مهم و تاثیرگذار برای تقویت باور استفاده از محصولات و تولیدات داخلی توسط شهروندان است که میتواند توسط صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  اتحادیه ها و اصناف و ارگان های فرهنگی پیگیری شود.  وی با بیان اینکه هر کالای بدون شناسه قاچاق محسوب می‌شود، افزود:باید کالاهای تولیدی و صنعتی استان دارای شناسه باشند و فرهنگسازی برای استفاده از این کالاها را نیز باید یک ضرورت دانست.