معادلات انرژي

۰

با هدف افزایش ذخیره‌سازی محقق شد؛
اجرای عملیات تبدیل و جابه‌جایی فرآورده  در مخازن انبار نفت دامغان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از اجرای عملیات تبدیل و جابه‌جایی فرآورده در مخازن انبار نفت دامغان خبرداد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، علی‌اکبر عرب‌عامری گفت: به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در انبار شهید قوسی شهرستان دامغان، مخازن ۱۱ میلیون لیتری نفت سفید این انبار به نفت‌گاز و ۲ میلیون لیتری نفت‌گاز به نفت سفید تبدیل و جابه‌جا شد.وی با اشاره به اجرای این طرح با حداقل توقف عملیات بارگیری و تخلیه در انبار افزود: عملیات تخلیه مخازن و مسیرهای ورودی و خروجی و آماده‌سازی مسیرها به‌منظور اصلاحات شامل اصلاح لوله‌کشی مخازن، اصلاح لوله‌کشی خروجی از مخازن به سمت موتورخانه و اصلاح لوله‌کشی در موتورخانه (به نحوی که شرایط تخلیه از نفتکش و بارگیری به نفتکش به صورت هم زمان انجام شود) بوده است.
عرب‌عامری همچنین از مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق، معاونان و رؤسای واحدهای حمل‌ونقل به‌ویژه تعمیرات خط و تمامی کارکنان زیر مجموعه که در عملیات اجرایی تبدیل مخازن این انبار به‌ویژه در شرایط بحرانی کرونا همکاری کردند، قدردانی کرد.
 
ایران به جمع سازندگان دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه پیوست
برای نخستین بار در ایران دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه

(Deed Weight Tester) در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس با هزینه حدود یک پنجم مشابه خارجی طراحی و تولید شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، سیدمحمد هاشمی‌راد، کارمند ابزار دقیق و طراح و سازنده این دستگاه و پژوهشگر برتر منطقه فارس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: این وسیله یا همان گیج تستر، وزنه‌ای به‌عنوان مرجع فشار برای چک کردن دقت و صحت قرائت یک فشارسنج است و در این تجهیز برای اندازه‌گیری از وزنه‌های قابل ردیابی برای اعمال فشار به یک سیال استفاده
می‌شود.
وی افزود: تستر وزن مرده (DWT) یک روش استاندارد کالیبراسیون است که سیلندر پیستونی با بار قرار داده‌شده روی آن سبب ایجاد تعادل با فشار اعمال‌شده زیر پیستون می‌شود.
هاشمی‌راد تأکید کرد: از ترازوی فشار به‌عنوان استاندارد مرجع نیز یاد می‌شود. به این معنا که فشار اندازه‌گیری‌شده از طریق آن به روش مستقیم است و محاسبه فشار مطابق با فرمول P=F/A انجام می‌شود. جرم وزنه‌ها، سطح مقطع پیستون، فشار اتمسفر و سایر مواردی که در اندازه‌گیری دقیق فشار دخیل هستند در این روش تاثیرگذارند و شما را به مرجع واقعی با عدم قطعیت بسیار کوچک نزدیک می‌کنند.