بیشترین آسیب از کرونا را بخش گردشگری، صنوف وحوزه صیادی هرمزگان متحمل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در گفتگوی اینترنتی با خبرنگاران حوزه تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان به سوالات مطرح شده در حوزه های مختلف به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در گفتگوی اینترنتی با خبرنگاران حوزه تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان به سوالات مطرح شده در حوزه های مختلف به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
هادی ابراهیمی در پاسخ به سوالات خبرنگار آفرینش  با اشاره به اینکه بیشترین آسیب از کرونا را بخش گردشگری، صنوف وحوزه صیادی استان متحمل شد افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان، برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و
نیمه تعطیل و به دنبال آن درآمد بعضی از افراد کاهش و یا از بین رفته است که دولت به همراه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از کسب و کار و نیروی کار،  راهکارهای مختلفی از جمله پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات را در نظر گرفته است.
وی بیان داشت: در بخش بیمه بیکاری بیش از 14 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که
 13 هزار نفر مشمول شدند که از این تعداد به
 90 درصد بیمه بیکاری پرداخت شد و مابقی نیز به دلیل انصراف از سامانه، درخواست مجدد آنها امکان پذیر نبوده که این دسته از افراد طی نامه ای به وزارتخانه  معرفی شده اند و سایر متقاضیانی نیز شماره شبای خود را در سامانه اشتباه ثبت کردند.
 پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا
ابراهیمی افزود: پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا یکی دیگر از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با هدف حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار است که بر این اساس، صاحبان واحدهای کسب و کار (کارفرمایی و
خویش فرمایی) که در رسته های 14 گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی بودند و اقدام به حفظ اشتغال موجود کرده اند مشمول این تسهیلات شدند که به ازای هر نیروی کار حفظ شده 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌ها پرداخت می‌شود که تاکنون 2 هزار و 271 متقاضی با 6 هزار و 340 نفر اشتغال و درخواست 791 میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف و ماموریت‌های این اداره کل گفت:اجرای قانون، تحقق عدالت اجتماعی، صیانت از نیروی کار، حفظ و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل است.
وی اضافه کرد:برای حمایت از مشاغل خانگی نیز امسال 50 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص داده شده که تا سقف 50 میلیون تومان وام به متقاضیان این حوزه داده می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان داد: در راستای حمایت از مشاغل در روستاها نیز تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود که امسال
 126 میلیارد تومان تسهیلات برای این امر در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی، تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر، کمک به توسعه و نوآوری در تعاونی‌ها، توسعه تعاونی‌های عمران، کاهش حوادث ناشی از کار و اطاله دادرسی و همچنین توسعه فعالیت‌های بهداشتی و اجتماعی در محیط‌های کاری را از جمله هدفگذاری‌های این
 اداره کل در بخش‌های مختلف ذکر کرد.