برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه حضوری و غیرحضوری در تابستان مجاز نیست

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش بر ممنوع بودن برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه اجباری در مدارس دولتی تأکید کرد.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش بر ممنوع بودن برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه اجباری در مدارس دولتی تأکید کرد.
به گزارش مهر، زهرا مظفر با اشاره به دریافت هزینه فوق‌برنامه از سوی برخی مدارس در ایام تابستان بیان کرد: به‌هیچ‌وجه در مدارس دولتی کلاس‌های فوق‌برنامه اجباری نداریم و هر مدرسه‌ای که اقدام به برگزاری کلاس فوق‌برنامه و یا دریافت وجه از اولیا کرده تخلف است. با توجه به مصوبات ستاد کرونا برگزاری کلاس‌های حضوری مجاز نیست و در تابستان هم قرار نیست فوق‌برنامه‌ای چه حضوری و چه مجازی برگزار شود.
وی درباره گزارش این تخلف‌ها گفت: اولیا موارد تخلف را به ستادهای مستقر در مناطق اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم. در مدارس خاص مانند سمپاد، غیردولتی یا هیات امنایی نیز کلاس‌های فوق‌برنامه باید از مهر به بعد برگزار شود و وجه آن نیز پس از مهرماه باید دریافت شود چراکه تمام مدارس غیردولتی در هنگام ثبت‌نام اجازه دریافت مبلغی به‌جز شهریه مصوب ندارند.
وی در ادامه این ارتباط بابیان اینکه اولیا و عموم جامعه می‌توانند از طریق سامانه shekayat.medu.ir اقدام کرده و شکایت خود را ثبت کنند اعلام کرد که شکایات ثبت شده در لینک ثبت شکایت ۷ تا ۱۰ روزه پاسخ داده می‌شود.
مظفر درباره نحوه نظارت اولیا بر عملکرد مدارس گفت: این امکان
فراهم شده است که والدین از طریق لینک نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام نظارت کنند. در این لینک فرمی با ۷ شاخص در این لینک آورده شده است که یکی از موارد آن عدم دریافت وجه است و در این راستا باید پر شود. اگر مدرسه‌ای هنگام ثبت‌نام وجهی به‌جز وجه بیمه و قیمت کتاب را از اولیا دریافت کرده باشد می‌توان آن را گزارش داد.
وی درباره تفاوت در برگزاری کلاس فوق‌برنامه تابستانی حضوری با مجازی گفت: این دو باهم فرقی ندارد؛ سازمان مدارس غیردولتی نیز اعلام کرده است در تابستان بابت فوق‌برنامه هزینه‌ای دریافت نشود و فوق‌برنامه‌ها از مهرماه به بعد برگزار می‌شوند.