پرسپولیس، گل محمدی ، بیرانوند و ترابی بهترین‌ بودند

محمدرضا کربکندی کارشناس فوتبال :

محمدرضا کربکندی کارشناس فوتبال در خصوص دلایل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت : تا ۳ هفته آخر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شایسته قهرمانی بودند؛ پس از اینکه استقلال با صنعت نفت به تساوی رسید از دو تیم دیگر عقب افتاد. سپاهان و پرسپولیس هر دو شایسته قهرمانی بودند و بازیکنان خوبی داشتند.

پرسپولیس، گل محمدی ، بیرانوند و ترابی بهترین‌ بودند

محمدرضا کربکندی کارشناس فوتبال در خصوص دلایل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گفت :  تا ۳ هفته آخر سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شایسته قهرمانی بودند؛ پس از اینکه استقلال با صنعت نفت به تساوی رسید از دو تیم دیگر عقب افتاد. سپاهان و پرسپولیس هر دو شایسته قهرمانی بودند و بازیکنان خوبی داشتند.
 وی درباره دلایل ناکامی سپاهان و استقلال در رسیدن به جام قهرمانی افزود: کشتی‌گیرها یک اصطلاحی دارند و آن هم اینکه طلا در مشتش بود  و از دستش افتاد. سپاهان هم به همین منوال بود. مقابل ملوان قهرمانی را از دست داد. ۲ امتیاز جلو بود و بازی‌هایش از تیم‌های رقیب ساده‌تر بود ولی با تساوی قهرمانی را از دست داد. در آن تساوی هم بازیکنان و هم کادر فنی نقش داشتند. بلافاصله بعد از گلی که زدند مقابل۶۰، ۷۰ هزار تماشاگر فکر کردند بازی به پایان رسیده و تعویض‌های اشتباهی که مورایس  انجام داد باعث شد تیم قهرمان را از دست بدهد.
وی درباره بهترین تیم، بهترین مربی و بهترین بازیکن فصل گفت : بهترین تیم این فصل پرسپولیس بود. بهترین مربی یحیی گل‌محمدی بود چون ۴ تیم بالای جدول سه تیم مربی خارجی داشتند. اما تیمی قهرمان شد که مربی ایرانی داشت و این موضوع برای گل‌محمدی افتخار بزرگی بود که از میان مربیان خارجی تیمش را قهرمان کرد. در مورد بهترین بازیکن فصل هم باید بگویم بیرانوند و ترابی در قهرمانی پرسپولیس خیلی تاثیر داشتند.
 وی درباره تاثیر حضور مربیان خارجی در لیگ ایران افزود: حضور مربیان خارجی روی کیفیت بازی‌ها خیلی مثبت بود. به خصوص تراکتور که با وجود نوساناتی که در ابتدای فصل داشت با حضور مربی خارجی عملکردش بهتر شد. خمس تاثیر زیادی روی بهتر شدن روند تیمش داشت و در نیم فصل دوم نتایج بهتری را کسب کرد.
وی در پایان درباره اینکه لیگ برتر، بیست و دو سال دارد. آیا به اندازه بیست دو سال به رشد، بلوغ و پختگی رسیده است؟ گفت: به نظرم هنوز تماشاگر لذتی که باید از فوتبال ببرد را نمی‌برد. یکی از اشکالاتش هم همزمانی با لیگ‌های دنیا است. لیگ های دنیا را که نگاه می‌کنیم یک مقدار آن انتظارات را پایین می‌آورد. فوتبال ما خیلی ارضا کننده نیست. یکسری محدودیت‌های حضور تماشاگران که مثلا می‌گفتند فلان بازی با ۱۵ هزار نفر برگزار شود که من نمی دانم چه دلیلی دارد. بعد از ۱۵ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر رسید. این مسئله شوکی بود که کمتر تماشاگری در ورزشگاه حاضر شود.