پرونده‌های متقاضیان جذب هیات علمی طی ۳ ماه باید تعیین تکلیف شود

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم:

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پرونده‌های متقاضیان جذب هیات علمی فاقد مشکل طی سه ماه از طریق مرکز جذب باید تعیین تکلیف شود.

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پرونده‌های متقاضیان جذب هیات علمی فاقد مشکل طی سه ماه از طریق مرکز جذب باید تعیین تکلیف شود.
به گزارش ايسنا، محمد خلج امیرحسینی در نشست روسای دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری، عنوان کرد: باتوجه به منشأ و اثرات علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها جذب استادان برای جمهوری اسلامی اهمیت بالایی دارد.
وی اظهار کرد: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، ویژگی‌های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده‌اند، در این راستا اساتیدی را می‌خواهیم که در حوزه‌های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور کمک نمایند.
رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در موضوع جذب اعضای هیات‌ علمی دو محور دقت و سرعت مورد توجه قرار گرفته تا با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به مقوله جذب، بازه زمانی این فرایند تسریع شود.
خلج امیرحسینی افزود: هم اینک فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیات‌ علمی دانشگاه‌ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی، شاخص علامه شهید آیت‌الله مطهری و در رشته‌های فنی و مهندسی شاخص شهید دکتر چمران است.
وی تصریح کرد: شرایطی فراهم شده که دانشگاه‌ها به محض فراخوان جذب، افراد شرکت کننده را غربالگری علمی، مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید روز خاصی در دانشگاه‌ها برای جذب ایجاد شود و در این راستا کارگاه‌های مختلف فعال و امور علمی، عمومی و اجرایی انجام و تلاش شود پرونده‌های فاقد مشکل طی سه ماه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.
خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات‌ علمی، دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه‌ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.