تلاش دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در پایتخت انگور ایران

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تلاش دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در ملکان به عنوان قطب و پایتخت انگور ایران خبر داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تلاش دولت برای ایجاد صنایع تبدیلی در ملکان به عنوان قطب و پایتخت انگور ایران خبر داد.
به گزارش مهر، صبح جمعه در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان حضور یافت.
محمد آقامیری در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران گفت: صنایع تبدیلی در ملکان آن چنان که باید متناسب با ظرفیت‌های این شهرستان باشد توسعه نیافته است.
آقامیری از شهرستان ملکان به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در کشور نام برد و افزود: صنایع تبدیلی در این شهرستان گسترش پیدا نکرده و این وزارت خانه در صدد آن است تا با جذب
سرمایه گذاران زمینه را برای ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کند.
وی همچنین از تکمیل ایستگاه راه آهن که مدت زیادی است راکد مانده خبر داد و آن را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان دانست.
آقامیری آبرسانی به سه روستا و ایجاد شهرک گلخانه‌ای را از مصوبات دیگر این سفر در شهرستان ملکان برشمرد و ادامه داد: دستور اجرای این طرح‌ها صادر شده و با راه اندازی آن بخش تولید و صادرات در این منطقه گسترش خواهد یافت.
در این جلسه، تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه آهن ملکان و ایستگاه آن، دستور شروع تأسیس شهرک گلخانه‌ای در صورت
مهیا بودن اراضی مورد نیاز و مناسب، تخصیص آرد بیشتر بعد از بررسی میزان سهمیه شهرستان و تخصیص تسهیلات برای بهبود و توسعه کانال‌های آبیاری روستاهای مجیدآباد احمد آباد و سالار آباد و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاران در ایجاد و توسعه شهرک صنایع تبدیلی در شهرستان ملکان از موارد مطرح شده در این جلسه بود.
در سفر سید محمد آقا میری به استان آذربایجان شرقی، معاونین و مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی او را همراهی کردند.