عملیات طرح هادی در ۱۲ روستای کانون زلزله در خوی آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در۱۲ روستای کانون زلزله در شهرستان خوی خبر داد.

عملیات طرح هادی در ۱۲ روستای کانون زلزله در خوی آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در۱۲ روستای کانون زلزله در شهرستان خوی خبر داد.
به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، جعفر برزگر در این زمینه اظهار کرد: با اتمام عملیات سفت‌کاری واحدهای مسکونی احداثی در ۱۲ روستای کانون زلزله ۱۳ مهر ماه شهرستان خوی از جمله «مرتضی قلی کندی» و «خنجرخان»، اجرای طرح هادی با استقرار ماشین آلات بنیاد در این روستاها آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح هادی در این ۱۲ روستا در مجموع بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و ۲ هزار و ۳۷۴ خانوار بهره‌مند از اجرای آن خواهند شد.
برزگر افزود: اجرای طرح هادی در این روستاها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستایی با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی این روستاها در پی بازسازی واحدهای مسکونی انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی در پی اجرای این طرح فراهم خواهد شد.
در زلزله ۱۳ مهر ماه شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی تخریب شد که تاکنون بتن فونداسیون ۷۹۰ واحد مسکونی اجرا شده و در ۵۰۰ واحد مسکونی احداثی عملیات دیوارچینی انجام گرفته
است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی پایان خرداد ماه امسال را زمان اتمام عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهر ماه خوی اعلام کرده است.
پیشرفت عملیات اجرایی در این حوزه بسیار خوب بوده و محورهایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده که تا آخر خرداد انجام و پرونده بازسازی واحدهای زلزله زده ۱۳ مهر بسته شود البته این کار نیازمند مشارکت بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات است.بر اساس مصوبه هیأت دولت در زلزله ۱۳ مهر ماه مبلغ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی شهری مصوب شد که بر اساس پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در سه مرحله به حساب مالکان این واحدها واریز شده است.