افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان خبر داد.

افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان

اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان خبر داد.
محمود دشت‌بزرگ گفت: در دوشنبه ۸ خرداد مصرف برق در خوزستان حدود هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: مصرف شبکه برق خوزستان در روز دوشنبه به ۷ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل،۱۴.۷ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه نیز به۷ هزار و ۵۲۸ مگاوات رسید که در مقایسه۶ هزار و ۴۸۷ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، هزار و ۴۱ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
دشت‌بزرگ بیان کرد: با توجه به ثبت دماهای بالای ۴۰ درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید  یک نیروگاه بزرگ مقیاس بوده، مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی ( کولر) است.
وی گفت: خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق، تصریح کرد: اگر هر کدام از مشترکین دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش ۲۴ درجه تنظیم و هر کولر غیرضروری را که ۳ کیلووات مصرف دارد از مدار خارج کنند، مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.
دشت‌بزرگ با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای ۵۰ درجه در خوزستان مردم را به مدیریت مصرف برق و دریافت مشوق و پاداش صرفه‌جویی در مصرف دعوت و از آنها خواست به مانند سال‌های قبل یار و یاور تلاشگران صنعت برق در حفظ پایداری شبکه برق باشند.