افتتاح متروی پرند در هفته دولت

مدیرعامل متروی تهران:

مدیرعامل متروی تهران زمان نهایی افتتاح متروی پرند را هفته دولت اعلام کرد و گفت: هفته گذشته پس از چندین ماه وقفه، زمین‌های مورد نیاز به پیمانکار مترو تحویل داده شد.

افتتاح متروی پرند در هفته دولت

مدیرعامل متروی تهران زمان نهایی افتتاح متروی پرند را هفته دولت اعلام کرد و گفت: هفته گذشته پس از چندین ماه وقفه، زمین‌های مورد نیاز به پیمانکار مترو تحویل داده شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت احداث متروی پرند تصریح کرد: شرکت عمران شهر‌های جدید دی ماه سال گذشته متعهد شد که زمین‌هایی را برای تأمین منابع مالی و خرید تجهیزات مورد نیاز متروی پرند به پیمانکار متروی پرند بدهد که این مهم تا هفته قبل محقق نشده بود.
وی با تاکید بر اینکه افتتاح و بهره برداری از یک خط مترو مستلزم خرید و نصب تجهیزات است، افزود: بار‌ها اعلام کردیم که هرچقدر این منابع مالی دیر تزریق شود، تکمیل متروی پرند به همان میزان عقب می‌افتد چرا که نمی‌توانیم یک خط مترو را بدون تجهیزات مورد نیازش افتتاح کنیم و بر همین اساس معاون اجرایی ریاست جمهوری و استاندار تهران پیگیری‌های زیادی را در این خصوص انجام داده و نهایتا صورت‎جلسه دستورات ریاست جمهور پیرامون حل مشکلات متروی پرند را به شرکت عمران شهر‌های جدید ابلاغ کرد.
هرمزی با اشاره به اینکه هفته گذشته زمین‌های مورد نظر پس از چندین ماه وقفه به پیمانکار مترو تحویل داده شد، گفت: اگر این زمین‌ها در موعد مقرر خود یعنی دی ماه سال گذشته تحویل داده می‌شد می‌توانستیم با ثبت خرید تجهیزات مترو و نصب آنها، همین روز‌ها این خط مترو را افتتاح کنیم، اما حالا شاهد وقفه سه ماهه هستیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در هفته دولت سال‌جاری افتتاح متروی پرند را جشن بگیریم.
 شهر پرند بالغ بر نیم میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار مسافر بین تهران و این شهر اقماری پایتخت تردد می‌کنند. احداث خط متروی پرند از اواسط دهه ۸۰ آغاز شد و از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده است و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد.
۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده  اما ۲۰ کیلومتر پایانی که شاه بیت خط متروی پرند است، هنوز به سرانجام نرسیده است.