ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورد

با عزم دولت سيزدهم؛

استاندار مازندران با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی بسیار جدی است، گفت: با تلاش دولت ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورده است.

ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورد

استاندار مازندران با بیان اینکه عزم دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی بسیار جدی است، گفت: با تلاش دولت ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور در جلسه طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی با حضور سردار آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) کشور، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات استان وجود
 سه هزار و ۶۰۰ روستاست که هریک از این روستاها پنج تا ۴۰ شهید تقدیم این نظام کردند ولی به‌رغم ظرفیت ها و توانمندی های آن‌ها هنوز مردم این روستاها از توسعه و رونق اقتصادی برخوردار نشدند.
استاندار مازندران، افزود: اگر چه در سال های پس از انقلاب کارهای زیادی در توسعه زیر بنایی صورت گرفته است، اما کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت های توسعه‏ای اقتصادی استان برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار اینکه به‌رغم ظرفیت های فراوان فعلا تنها ۲۰درصد پتانسیل اقتصادی مازندران در اختیار مردم قرار می گیرد، گفت: اگر این مسائل زیر بنایی حل و فصل شود، سهم مازندران در رونق اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی به اهمیت جاده سازی، تامین آب و حل مشکلات بازار محصولات تولیدی کشاورزی مازندران اشاره کرد و یادآور شد: با عنایت دولت سیزدهم ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورده است.
وی از لایروبی تمامی آب بندان های مازندران از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ذخیره آب کشاورزی و توسعه فعالیت های شیلاتی و گردشگری نیز رونق می گیرد.
حسینی پور با بیان این که قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)در کشور بسیار خوب عمل کرده است و امیدواریم این قرارگاه به مازندران بیش از پیش توجه کند، تصریح کرد: این قرارگاه ساخت ۱۵ هزار مسکن را برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خانواده شهدا متقبل شده است، البته زمین برای ساخت این تعداد واحدها باید تامین شود.
وی به طرح تقویت اقتصاد ۵۰۰ روستای مازندران نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به کمک قرارگاه محرومیت زدایی نیاز دارد که مورد توجه هم قرار گرفت.