مشاهده ۲ قلاده یوزپلنگ در منطقه میاندشت جاجرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در منطقه میاندشت جاجرم خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در منطقه میاندشت جاجرم خبر داد.
رضا شکاریان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خبر منتشره در خصوص مشاهده و ثبت تصویر یوزپلنگ آسیایی در جنوب منطقه میاندشت، اظهار کرد: دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در حریم جنوبی پناهگاه حیات وحش میاندشت موسوم به دهنه فیض آباد مشاهده و تصویر آن ها توسط یکی از کارکنان شرکت آلومینای جاجرم که از افراد بومی همان منطقه می‏باشد به وسیله گوشی تلفن همراه ثبت شده است.
وی گفت:با توجه به حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در محل مشاهده یوز و تدقیق این محل بروی نقشه، این دو یوز در منتهی الیه حاشیه جنوبی منطقه میاندشت و در مرز خراسان شمالی و خراسان رضوی مشاهده شده اند.
شکاریان افزود:پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم یکی از مهمترین زیستگاه های یوزپلنگ در کشور است و حضور یوزپلنگ در این منطقه در طول سالیان اخیر به کرات مشاهده و ثبت شده است.
وی ادامه داد:پناهگاه حیات وحش میاندشت با وسعت ۸۵ هزار هکتار و با وجود بیش از ۳ هزار راس آهو به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ، با تلاش محیط بانان این منطقه به عنوان زیستگاه مناسب یوزپلنگ محسوب می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد:با توجه به‌ نصب دوربین های تله ای توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم، امید است تصاویر امید بخشی از یوزپلنگ در منطقه میاندشت به ثبت برسد.