همایش صنعت پتروشیمی ایران با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در ۸ محور برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی (IPF) با رویکرد زنجیره ارزش و فرصت‌های جدید در هشت محور برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی (IPF) با رویکرد زنجیره ارزش و فرصت‌های جدید در هشت محور برگزار می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) یک رویداد تخصصی در صنعت پتروشیمی است که چهاردهمین دوره این همایش، هفته جاری در قالب نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و در هشت محور برگزار می‌شود، اظهار کرد: «خوراک، محصولات و زنجیره تأمین»، «راه‌حل‌ها و فناوری‌های پیشرفته بهینه‌سازی»، «یکپارچه‌سازی و هماهنگی میان واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه»، «روند تولید و بازار»، «بازار متانول و کاربردهای آن»، «بحران جهانی انرژی و آینده صنعت پتروشیمی»، «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی» و «بهینه‌سازی انرژی و تولید بدون آلایندگی» محورهای این همایش است.
وی با بیان اینکه این همایش با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی برگزار می شود، افزود: همچنین می‌توان به برگزاری کارگاه‌های کامپاندینگ و زنجیره ارزش، مدل‌های کاربردی پروژه در صنعت پتروشیمی، پروژه‌های صنعت پتروشیمی ایران چالش‌ها و فرصت‌ها، استراتژی مدیریت کربن برای صنایع پتروشیمی در این همایش اشاره کرد.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: افزون بر رویکرد زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی ایران، معرفی قطب‌ها و پارک‌های پتروشیمی، طرح‌های توسعه‌ای و امکان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته در صنایع پتروشیمی از دیگر محورهای این دوره از همایش IPF است.
شاهمیرزایی ادامه داد: چهاردهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) محلی معتبر برای ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای صنعت پتروشیمی در ابعاد مختلف است و می‌توان در این همایش به تکنیک‌های تولید محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی در جهان، از جمله در زمینه لایسنس‌ها، تأمین کالا و تجهیزات، طراحی و اجرای واحدهای پتروشیمی دست یافت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: این همایش در پنج سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ برگزار نشد، اما با پیگیری‌های انجام‌شده و با توجه به اهمیت هم‌افزایی و خرد جمعی، این رویداد بزرگ با حضور تمامی فعالان صنعت راهبردی پتروشیمی برگزار می‌شود.
گفتنی است این همایش در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال با حضور صاحب‌نظران و فناوران بیش از ۱۵ کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.