عملیات اجرایی در گستره خط لوله گوره - جاسک جریان دارد

افزایش ظرفیت تولید لوله در طرح راهبردی جاسک؛

عملیات اجرایی در تمام گستره خط لوله طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک جریان دارد و بخش‌های مختلف این طرح راهبردی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.

عملیات اجرایی در گستره خط لوله  گوره - جاسک جریان دارد

عملیات اجرایی در تمام گستره خط لوله طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک جریان دارد و بخش‌های مختلف این طرح راهبردی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار شانا، گزارش‌های رسیده از شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) حاکی از پیگیری مستمر و بی‌وقفه عملیات اجرایی طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک است، به نحوی که شرکت متن از افزایش ظرفیت تولید لوله در این طرح خبر داده و شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است با ادامه روند فعلی کار، بخش زودهنگام این پروژه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
براساس اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، زنجیره تولید لوله‌های این طرح راهبردی (تختال، ورق و لوله و حتی مواد اولیه پوشش) از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و ظرفیت تولید لوله‌های این طرح به‌تازگی و با به‌کارگیری دیگر ظرفیت‌های لوله‌سازی کشور، بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
این افزایش ظرفیت، ضمن تسریع روند کار، اشتغال‌زایی نیز به دنبال داشته است، به‌طوری که حدود ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۷۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم به مجموعه فعالان شاغل در این طرح افزوده شده است.
 تحویل لوله‌ها؛ پایان آبان‌ماه
در همین راستا، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت می‌گوید: تمام لوله‌های مورد نیاز خط انتقال نفت خام از منطقه گوره به جاسک تا پایان آبان‌ماه امسال تحویل می‌شود.
دهقانی اگرچه به کند شدن روند فعالیت‌ها در بدو شیوع کرونا در کشور اشاره دارد، اما یادآور می‌شود: هم‌اکنون سرعت کار به روال سابق برگشته؛ نشست‌های مستمر با پیمانکاران، مشاوران و سازندگان در محل سایت و ستاد برگزار می‌شود؛ بخش خرید تجهیزات مورد نیاز تلمبه‌خانه‌ها نیز تسریع شده و با توجه به اهمیت طرح و تأکید رئیس‌جمهوری، همه اجزای طرح تحت نظارت مستمر قرار دارد و در حال پیشرفت است.