قلع و قمع ۸ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرند

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از قلع و قمع هشت مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.



سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند از قلع و قمع هشت مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
علی صیادی  اظهار داشت: هشت مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان مرند در اجرای احکام قضایی و با حضور
مقامات قضایی و انتظامی قلع و قمع و 5 هکتار زمین درجه یک به چرخه کشاورزی عودت داده شد.
وی افزود: برای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی،  امور اراضی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند در ادامه اقدامات بازدارنده خود از ساخت و سازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع  قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های لازم و همکاری مسوولان شهرستانی احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.
 صیادی گفت: با توجه به اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌ سنگینی در نظر گرفته، لازم است، قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر این‌صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های لازم و صدور حکم قطعی، متخلفان به جزای نقدی و
قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز محکوم شدند، تصریح کرد: در این زمینه چهار  فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای اربطان شهرستان مرند با حضور نمایندگان جهادکشاورزی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا در آمد.