نصب ۲۱۶ مخزن آب اضطراری در تهران تا پایان سال آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که پایان سال آینده ۲۱۶ مخزن آب اضطراری در تهران نصب می‌شود.



 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که پایان سال آینده ۲۱۶ مخزن آب اضطراری در تهران نصب می‌شود.
به گزارش ایسنا، محسن اردکانی در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان متوسط بارندگی در شهر تهران ۲۸۰ میلی متر است گفت:  متاسفانه امسال  ۱۸۰ میلیمتر بیشتر بارش باران نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه این به معنای آن است که نسبت به متوسط ۲۵ درصد کمبود بارش داشته ایم گفت:  اما همکاری شهروندان و همکاری میان دستگاه‌ها شرکت آب و فاضلاب منجر به این شده است تا شهروندان کمبود آب را احساس نکند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تهدید صد درصدی فاضلاب به فرصت تبدیل  شده است اظهار کرد:  فاضلاب یک عامل تخریبی برای محیط زیست است و در تصفیه خانه جنوب تهران سالیانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب پساب قابل استفاده تامین می‌شود و برق و گاز  نیز از  تصفیه تامین می‌شود.
او با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار شیر آتش نشانی در تهران نصب شده است، در مورد نصب مخارن آب اضطراری در تهران گفت: ۷۵ دستگاه مخزن اضطراری در سالجاری  نصب شده است، ۳۱ دستگاه قبلا نصب شده بود و مناقصه نصب ۵۰ مخزن دیگر در سال آینده برگزار می شود و با یک جمع بندی میتوان گفت که از ۳۷۰ دستگاهی که باید نصب می کرویم،   تا پایان سال آینده ۲۱۶ مخزن نصب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲،
 ۲۱۶ مخزن آب اضطراری در تهران احداث می‌شود، گفت: ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده انتقال خطوط آب تعمیر شده و ذخیره خوبی در حوزه آب داشته‌ایم. چرا که این تعمیر مانع هدر رفت آب شده است.
وی در مورد فرار آب از سد لار گفت: سد لار قبل از انقلاب طراحی شده و محاسبات اشتباه بوده است و فرار آب به سمت خزر داریم و بر همین اساس تونلی باید حفر شود تا این مشکل رفع شده و ۲۰ کیلومتر از این تونل مانده است که ساز و کار آینده تکمیل می‌شود.