اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری:

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است و در این مسیر نقش دانش‌بنیان‌ها اهمیت بسیاری دارد.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است و در این مسیر نقش دانش‌بنیان‌ها اهمیت بسیاری دارد.
به گزارش شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست تخصصی «بررسی نقش صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال» اظهار کرد: در حالی که سال ۱۴۰۱ رو به پایان است اما شعار امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» تازه متولد شده است و به‌طور قطع آغاز یک جریان بزرگ در حوزه دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان را ستون اقتصاد مقاومتی اعلام کرده‌اند، افزود: از آنجا که اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است بنابراین نقش دانش‌بنیان در این توسعه بسیار با اهمیت است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، وجود مغزها و مغزافزارهای توانمند در کشور را از فرصت‌های ویژه ایران دانست و ادامه داد: بنابراین چرخ توسعه کشور باید بر محور دانش‌بنیان‌ها بچرخد.
دهقانی فیروزآبادی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ بسیار پیشرو در تحقق شعار سال حرکت کرده است و در این مسیر، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر حوزه پتروشیمی را با پیشنهاد سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد صنعت پتروشیمی در زنجیره‌های پایین‌دستی تشکیل شد و امیدواریم در سال جدید این صندوق راه‌اندازی شود.
 وی تأکید کرد: امیدوارم سال آینده ۵ تا ۶ پروژه تأثیرگذار توسعه‌دهنده صنایع پایین‌دستی پتروشیمی آغاز شود زیرا ثروت نهایی در صنایع پایین‌دستی و به همت دانش‌بنیان‌ها ایجاد می‌شود.