برای حضور در رقابتهای جهانی؛ حضور ۳۳ آزادکار شاخص در خانه کشتی

متولیان فدراسیون کشتی در نظر دارند، فردا جمعی از آزادکاران شاخص را در خانه کشتی گردهم آورند و مقدمات آغاز تمرینات منسجم و هماهنگ آنها را فراهم کنند.


متولیان فدراسیون کشتی در نظر دارند، فردا جمعی از آزادکاران شاخص را در خانه کشتی گردهم آورند و مقدمات آغاز تمرینات منسجم و هماهنگ آنها را فراهم کنند.
به گزارش مهر، تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی، ماه هاست ادامه دارد و این در حالی است که اتحادیه جهانی کشتی هم با اعلام زمان احتمالی برگزاری رقابتهای جهانی ۲۰۲۰ صربستان، متولیان این رشته را به تدوین برنامه های جدید مجاب کرده است.
هر چند شیوع ویروس کرونا باعث شده، روند آماده سازی کشتی گیران ایران و جهان دستخوش تغییرات اساسی شود و دیگر خبری از تمرینات گروهی و همیشگی نیست، اما نمی‌توان تا رقابتهای جهانی دست روی دست گذاشت و فقط نظاره گر بود.بر این اساس محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی از اجرای طرح جدید در این خصوص خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به جلساتی که طی هفته‌های گذشته برگزار کرد، تصمیم گرفته طرح ویژه ای را برای تمرینات آزادکاران اجرایی کند که این طرح از فردا برای ۳۳ آزادکار شاخص که دارای شانس بیشتری برای ملی پوش شدن دارند، تشریح و لازم الاجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: بدین ترتیب آخرین وضعیت تمرینی و جسمانی این
 ۳۳ آزادکار شاخص در اوزان دهگانه، فردا با حضور در خانه کشتی توسط اعضای کادر فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس هر کدام از آنها برنامه ویژه ای را برای انجام تمرینات در شهرهای خود دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه این کشتی گیران طی روزهای آتی بصورت مستمر و جدی از طریق فضای مجازی با کادر فنی در ارتباط خواهند بود.  قرار است روند تمرینی این آزادکاران نیز با برگزاری وبینارهای زمانبندی شده، زیر نظر کادر فنی باشد و نوعی ارتباط سازنده و امیدبخش در طول تعطیلی اردوهای تیم ملی بین این نفرات برقرار شود.
امامی اظهار داشت: هدف اصلی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و متولیان فدراسیون کشتی در اجرای این طرح، یکپارچگی تمرینات و جلوگیری از شتاب بی رویه و مصدومیت احتمالی کشتی‌گیران در طول زمان دوری از اردوهای تیم ملی است. ضمن اینکه در این مدت می توان با اجرایی کردن این طرح، آمادگی آزادکاران را در حد نسبی حفظ کرد و به محض صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، آزادکاران را به اردو دعوت کرد.