احتمال سقوط کدام تیم‌ها از لیگ برتر بیشتر است؟

یک بازیکن سابق فوتبال می‌گوید روند تیم‌های نفتی به شکلی پیش می‌رود که احتمالا هر دو تیم سقوط می‌کنند.

احتمال سقوط کدام تیم‌ها از لیگ برتر بیشتر است؟

 


یک بازیکن سابق فوتبال می‌گوید روند تیم‌های نفتی به شکلی پیش می‌رود که احتمالا هر دو تیم سقوط می‌کنند.
حسن اشجاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت مدعیان لیگ برتر فوتبال در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: توقف سپاهان و استقلال قابل پیش‌بینی بود و احتمال امتیاز از دست دادن آن‌ها وجود داشت. سپاهان در هفته‌های گذشته تیم‌ خوبی نشان داده بود اما قابل پیش بینی بود که امتیاز از دست می‌دهد. با این حال همین یک امتیاز هم برای آن‌ها خوب بود.
 آلومینیوم اراک
او درباره عملکرد آلومینیوم در این فصل از رقابت‌ها عنوان کرد: آلومینیوم به مدعیان نمی‌بازد. آن‌ها کاملا سپاهان را کنترل کردند. مهدی رحمتی و تیمش قابل ستایش هستند. مجموعه آلومینیوم کار درستی انجام دادند و به مهدی رحمتی اعتماد کردند و اکنون ثمره‌اش را می‌بینند. آن‌ها در نیمه بالایی جدول قرار دارند و از شرایط خوبی برخوردار هستند. جایگاه هفتم می‌تواند برای آن‌ها خوب باشد و احتمال دارد تا پایان لیگ شرایط بهتر هم بشود.
 استقلال و پرسپولیس
بازیکن سابق استقلال درباره توقف آبی‌پوشان مقابل نساجی و همچنین پیروزی سرخپوشان مقابل نفت مسجدسلیمان گفت: نساجی در این فصل نتایج زیاد خوبی نگرفته بود و نیاز داشت که از استقلال امتیاز بگیرد. به نظر من یک امتیاز هم نتیجه خوبی است چون استقلال تیمی است که هم در خانه و هم خارج از خانه تیم بسیار خوبی نشان می‌دهد و پیروز می‌شود. متوقف کردن استقلال نتیجه خوبی است.
او ادامه داد: پرسپولیس هم توانست از فرصتی که برایش به وجود آمد، استفاده کند و پیروز شود. پیروزی مقابل سپاهان باعث شد روحیه این تیم بالا برود و در بازی مقابل نفت، نمایش قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. در مقابل، نفت در خط دفاع دچار مشکلات زیادی بود و در نهایت شکست خورد. من اصلا دوست ندارم نفت مسجدسلیمان سقوط کند.
 تراکتور
اشجاری درباره وضعیت تراکتور و عملکرد خمز بیان کرد: در تراکتور فاصله بین خطوط فوق العاده عالی است و این نشان می‌دهد که خمز روی شکل تیمی‌اش بسیار کار کرده است. او توانسته تمام تفکراتش را در تیم پیاده کند. خمز مربی با کلاسی است و تراکتوری که سال گذشته پر از فراز و نشیب بود، اینگونه متحول شده است.
او ادامه داد: تراکتور تیمی سراسر حمله است. مدیران باشگاه بعد از چندین سال مربی عوض کردن و تصمیمات پر آسیب بالاخره نتیجه‌اش را دیده‌اند. هیچ چیزی در ادامه فصل غیر ممکن نیست و با این فوتبال، تراکتور ممکن است تیم‌های بالانشین را اذیت کند. فاصله با صدر زیاد است اما هیچ چیزی دور از دسترس نیست.
 قعر جدول (مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان)
او درباره عملکرد سه تیم پایینی جدول
لیگ برتر گفت: فکر نمی‌کنم مس کرمان سقوط کند چون آن‌ها باشگاهی دارای ساختار هستند. مس کرمان در بازی‌های داخل خانه خوب کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد. مهم ترین مساله هم این است که مشکلات مالی ندارد. دو تیم نفتی تغییرات زیادی در مدیریت و در مربی‌گری تیمشان داشتند و مشکلات مالی زیادی را تجربه کردند. این‌ مسائل بسیار به تیمشان آسیب می‌زند. تنشی که بین تماشاگران و بازیکنان نفت مسجدسلیمان به وجود آمد هم روی نفتی‌ها تاثیر گذاشت. اگر در آبادان هم چنین اتفاقی رخ دهد کار سخت می‌شود. با ادامه این روند تیم‌های سقوط کننده همین دو تیم نفتی هستند.