رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: کاهش پرواز‌ها بدلیل تعمیرات اساسی ناوگان هوایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: کاهش پرواز‌ها بدلیل تعمیرات اساسی ناوگان هوایی است


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دو ماه پایانی سال به دلیل انجام تعمیرات ناوگان هوایی و آماده سازی آن برای سفر‌های نوروزی، با کاهش پرواز‌ها مواجه هستیم.
محمد محمدی بخش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در
 سه ماه سوم سال جاری نسبت به سه ماه دوم کاهش پرواز داشتیم، اما معمولا بهمن و اسفند ماه هر سال زمانی است که شرکت‌های هواپیمایی بیشترین تعمیرات را انجام می‌دهند تا با آمادگی کامل وارد سفر‌های نوروزی شوند بنابراین طبیعتا در بهمن و اسفند، کاهش دو درصدی پرواز خواهیم داشت.
وی افزود: کاهش دو درصدی پرواز‌ها در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته به این دلیل است که پس از لغو ظرفیت ۶۰ درصدی کرونا با افزایش درخواست سفر‌ها مواجه شدیم و در این بازه زمانی پر درخواست، عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و بازار دچار نوسان می‌شود.
محمدی بخش با بیان اینکه پیش فروش بلیت‌ها در ایام نوروز در
 سه مرحله زمانی انجام می‌شود بیان کرد: از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین، اوج سفر‌ها خواهد بود و از سوم فروردین به دلیل شروع ماه مبارک رمضان احتمالا کمی کاهش پرواز خواهیم داشت ضمن اینکه مرحله دوم اوج پرواز‌ها از ۵ تا ۱۰ فرودین و مرحله سوم اوج پرواز‌ها از ۱۰ تا ۱۳ فروردین خواهد بود بنابراین برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و از نیمه دوم اسفند خارج از پرواز‌های برنامه، درخواست افزایش مجوز پرواز‌ها صورت گرفته است.
وی در خصوص افزایش ناوگان هوایی نیز تصریح کرد: هواپیما‌های وارداتی باید ثبت و رجیستر شوند که تعدادی از این هواپیما‌ها وارد چرخه پروازی شده اند، اما بخشی از ناوگان به دلیل مشکلات فنی یا تامین قطعات از چرخه خارج می‌شوند و در حال حاضر ۱۷۱ فروند هواپیمای فعال داریم که از این تعداد ۱۶۱ فروند در حوزه مسافری فعالیت دارند.
محمدی بخش در خصوص تغییر قیمت بلیت هواپیما‌ها نیز گفت:
تا زمانی که ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت بلیت هواپیما را اعلام نکند
 هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و درخواست شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستمر در حال پیگیری است.
رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: اگر مجموعه‌ای اجبار فروش بلیت همراه با هتل داشته باشد تخلف کرده و حتما به تخلفات آن رسیدگی می‌شود گرچه از گذشته فروش به صورت مجموعه ای (پکیج) بلیت و هتل در شهر‌های زیارتی و سیاحتی وجود داشته است.