پست برق GIS خزامی در اهواز آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان: پست برق GIS خزامی در اهواز آماده بهره‌برداری است

 


 اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهره‌برداری فاز اول طرح دائم پست GIS خزامی اهواز در چند روز آینده خبر داد.
محمود دشت ‌بزرگ گفت: فاز اول پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در کلانشهر اهواز با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر مراحل تست نهایی تجهیزات را نیز پشت سر گذاشته و آماده برق‌دار شدن است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه یکهزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در روزهای آتی و قبل از پایان سال جاری پست مذکور وارد شبکه خواهد شد تا با ایجاد ظرفیت جدید باعث پایداری برق شهر اهواز و شهرستان کارون در تابستان ۱۴۰۲ شود.
وی افزود: فاز دوم و تکمیلی پست GIS خزامی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: این پروژه یکی از ۱۵ پست GIS است که برای توسعه و تقویت شبکه برق خوزستان برنامه‌ریزی و در دست احداث هستند.دشت‌بزرگ توضیح داد: پست‌های GIS در حال احداث این شرکت در خوزستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا ساخته می‌شوند و از ویژگی مهم آنها می‌توان به مقاوم بودن در برابر گرد و غبار، آلودگی‌های صنعتی و شرایط اقلیمی نام برد.
وی تاکید کرد: این مجموعه پست‌ها کمک خواهند کرد تا علاوه بر افزایش ظرفیت، شبکه برق با اقلیم استان سازگاری لازم را پیدا کند و دچار حادثه‌های ناخواسته به دلیل شرایط آب و هوایی نشوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اضافه کرد: پیش از این فاز اول پست GIS کیانشهر وارد مدار شده و پست GIS کارون نیز در مرحله تست تجهیزات است و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.