آغاز روند جذب فضانوردان خارجی در ایستگاه فضایی چین؛ داوطلبان باید زبان چینی بدانند

آغاز روند جذب فضانوردان خارجی در ایستگاه فضایی چین؛ داوطلبان باید زبان چینی بدانند


به گفته یک مقام عالی
 رتبه فضایی، چین به زودی فرآیند انتخاب و آموزش فضانوردان خارجی را برای انجام پروازهای مشترک به ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، «چن شانگوانگ» معاون برنامه‌ریزی برنامه‌های فضایی سرنشین‌دار چین، روز شنبه به تلویزیون مرکزی چین گفت، چندین کشور تمایل خود را به چین برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی این کشور اعلام کرده‌اند.
وی در یک برنامه خبری در تلویزیون دولتی گفت: ما به زودی شروع به انتخاب افراد کاندید شده در این کشورها برای پروازهای مشترک به ایستگاه فضایی خود خواهیم کرد و آنها می‌توانند با فضانوردان ما برای انجام وظایف علمی در فضا کار کنند.
هنگامی که کاندیداها فرایند انتخاب اولیه را بگذرانند، به چین خواهند آمد تا آموزش‌های سیستمی و گسترده‌ای را دریافت کنند و نحوه کار با فضاپیمای چینی و زندگی و کار در داخل ایستگاه را بیاموزند.
او گفت: ما همچنین امیدواریم که کاندیداهای خارجی بتوانند اطلاعاتی در مورد فرهنگ چین کسب کنند، زیرا آنها در یک ایستگاه فضایی چینی خواهند بود. علاوه بر این، امیدواریم تبادل فرهنگی بین فضانوردان خارجی و چینی به بهبود روند ماموریت آنها کمک کند.
«پنگ ژیهاهو»، کارشناس فناوری اکتشاف فضایی و نویسنده مشهور
 در مورد پروازهای فضایی انسانی، گفت: یکی از مهمترین معیارهای داوطلبان خارجی، مهارت آنها در زبان چینی است.
او با تکرار پیشنهاد چن که فضانوردان خارجی باید درباره فرهنگ چین بدانند، گفت: زبان مورد استفاده فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انگلیسی است.به طور مشابه، زبانی که در ایستگاه چینی باید صحبت شود، به طور طبیعی چینی است.
چن اولین مقام فضایی چینی نیست که در مورد اعزام خارجی‌ها به ایستگاه تیانگونگ صحبت کرده است. پیش از او، «یانگ لیوی» اولین فرد چینی در فضا که اکنون معاون برنامه‌ریزی پروازهای فضایی سرنشین‌دار این کشور نیز هست و «هائو چون» رئیس آژانس فضایی سرنشین‌دار چین نیز گفته‌اند که چین آماده همکاری بین‌المللی در ایستگاه فضایی است.
«نی هایشنگ» فضانورد ارشد و فرمانده ماموریت سرشین دار شنژو ۱۲ نیز گفت که او و دیگر فضانوردان چینی‌ مشتاقانه منتظر حضور همتایان خارجی در تیانگوگ هستند.
او در سال ۲۰۲۱ گفت: ما از همتایان خارجی خود، استقبال می‌کنیم تا در این خانه فضایی به ما بپیوندند.ما مصمم هستیم که ایستگاه خود را به یک سکوی مشترک برای پیشرفت علم و فناوری تبدیل کنیم تا به نفع همه مردم باشد.در اوت ۲۰۱۷، «سامانتا کریستوفورتی» از ایتالیا و «ماتیاس مورر» از آلمان که هر دو فضانوردان آژانس فضایی اروپا هستند در یک تمرین بقا در دریا در آب‌های شهر ساحلی یانتای، استان شاندونگ که توسط مرکز فضانوردان چین سازماندهی شد، شرکت کردند. آن‌ها اولین فضانوردان خارجی بودند که در آموزش‌های مربوط به پروازهای فضایی در چین شرکت کردند.