امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی به کرمانشاه خواهیم بود

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه:

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی به استان کرمانشاه خواهیم بود.

امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی به کرمانشاه خواهیم بود



 


معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی به استان کرمانشاه خواهیم بود.
علی صابر در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی برای پذیرش گردشگران و آغاز طرح‌های این ایام، اظهار کرد: طبق آخرین جلسه ستاد سفرهای استانی در کرمانشاه ۱۲ کمیته برای آمادگی و پیگیری مسائل مربوط به ایام عید تشکیل شده است.
وی افزود: وظیفه ستاد سفرهای نوروزی نظارت و ارائه انواع خدمات است که در قالب ۱۲ کمیته و ۱۴ فرماندار به عنوان رئیس ستاد شهرستان‌ها دنبال می‌شود که ابلاغیه‌های مربوطه به تمامی دستگاه‌ها صادر شد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: کمیته‌ای
با عنوان اسکان و رفاه در خصوص تعطیلات ایام نوروز تشکیل شده که وظیفه این کمیته ساماندهی و بررسی امور مربوط به اسکان‌ها است.
صابر با بیان اینکه امکان اقامتی آمادگی کامل برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی را دارند، خاطرنشان کرد: و در کنار آماده سازی های لازم برای اسکان نظارت‌ها به صورت گروهی و مستمر از جانب نمایندگان میراث فرهنگی، نمایندگان امکان و نماینده بهداشت صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه ستاد سفرهای نوروزی از تمامی دستگاه‌های مربوطه برای اسکان گردشگران دعوت به همکاری شده، گفت:
بر اساس پیش بینی‌ها احتمالاً نوروز امسال شاهد افزایش گردشگران در استان کرمانشاه باشد به منظور جلوگیری از کمبود اقامتگاه سایر دستگاه باید آمادگی داشته باشند.
معاون گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به پیک سفرهای نوروزی طی هفته نخست، عنوان کرد: از شهرداری استان کرمانشاه درخواست شده که محلی را به کمک هلال احمر برای اسکان‌های اضطراری مسافران در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز از چادرهای مسافرتی استفاده شود.
صابر ادامه داد: چادر زدن به صورت انفرادی در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع بود اما امسال زیر نظر شهرداری و تنها در محل‌های مشخص شده مانعی ندارد اما این مسئله بستگی به وضعیت جوی هوا نیز خواهد داشت.