ماهیت ویروس کرونا تغییر یافته است

یک متخصص بیماری‌های عفونی:

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس کرونا عفونی‌تر شده و ماهیتش تغییر یافته است بنابراین اکثر اقدامات و درمان‌ها پاسخ لازم را نمی‌دهند.

ماهیت ویروس کرونا تغییر یافته است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس کرونا عفونی‌تر شده و ماهیتش تغییر یافته است بنابراین اکثر اقدامات و درمان‌ها پاسخ لازم را نمی‌دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ابراهیم زاده، متخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه «طبیب» با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا عفونی‌تر شده و ماهیتش تغییر یافته است به طوری که اکثر اقدامات و درمان‌ها پاسخ لازم را نمی‌دهند.
ابراهیم زاده با اشاره به اینکه ویروس درمان قطعی ندارد، بیان کرد: همه گروه‌های سنی می‌توانند درگیر این بیماری شوند.این سیستم ایمنی ماست که تصمیم می‌گیرد با ویروس چه برخوردی داشته باشد بنابراین در مورد ویروس نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود روسیه واکسنی را تولید کرده بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. محصولات کشور‌های شرقی در بخش دارو محصولات قوی
 نبودند.
او با اشاره به پلاسمادرمانی افزود:در این روش پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته را که آنتی بادی‌های لازم برای مبارزه و از بین بردن ویروس کرونا در بدن آن‌ها تولید شده را می‌گیرند و برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌کنند.
ابراهیم زاده ادامه داد: اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بهبود پیدا کند به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی‌بادی‌ها در پلاسمای خونش وجود دارد. براین اساس بخشی از پلاسمای فرد بهبود یافته را گرفته و آن را به بیماران با بیماری شدید تزریق می‌کنیم. امیدواریم این آنتی‌بادی‌ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک کنند تا ویروس را پیدا کرده و شروع به از بین بردن آن کنند. این درمان صد درصد قطعی نیست و فقط برای بیماران بسیار بدحال استفاده می‌شود.
این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه پلاسما درمانی هزینه‌های بسیار بالایی را برای بیمار دارد، گفت: گاهی ۵ الی ۶ جلسه برای بیمار از این روش استفاده می‌کنیم که هر جلسه آن ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.