خبر

۰

طی یک ویدئو کنفرانس انجام شد؛
توافق رهبران جهان برای اقدام هماهنگ علیه کرونا بدون حضور آمریکا
رهبران جهان در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اقدام هماهنگ برای مقابله با کرونا بدون حضور آمریکا به توافق رسیدند.
به گزارش  مهر به نقل از رویترز، تعدادی از رهبران کشورهای مختلف از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «کرل رامافوزا» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند توافق کردند تا بدون حضور آمریکا بر روی داروها و واکسن کرونا کار کرده و نتیجه را در اختیار تمام کشورهای جهان قرار دهند.
این تصمیم در پی اقداماتی که آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک‌های خود به این سازمان انجام داده است، صورت می‌گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی تا صبح روز شنبه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۸۳۳ هزار نفر و جان باختگان به ۱۹۷ هزار و ۳۵۴ نفر رسید. در این میان آمریکا با حدود ۹۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۲ هزار فوتی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید -۱۹ در جهان است.

 سازمان بهداشت جهانی:
مدرکی دال بر عدم ابتلای دوباره افراد بهبودیافته از کووید-۱۹ وجود ندارد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که «هیچ مدرکی» دال بر این‌که افراد بهبودیافته از ابتلا به کووید-۱۹ نمی‌توانند برای دومین‌بار به این ویروس مبتلا شوند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت جهانی  اعلام کرد که «هیچ مدرکی» دال بر این‌که افراد بهبودیافته از ابتلا به کووید-۱۹ نمی‌توانند برای دومین‌بار به این ویروس مبتلا  شوند.
این سازمان طی بیانیه‌ای درباره گمانه‌زنی‌ها و اقدام‌ها مبنی برعدم ابتلای مجدد افراد بهبودیافته به کرونا هشدار داد و گفت که چنین اقدامی می‌تواند خطر افزایش شیوع بیماری و ابتلای افراد را بالا ببرد.

روند تصاعدی کرونا در ایالات متحده؛
شمار فوتی‌های آمریکا به ۵۲ هزار و ۱۱۴ نفر رسید
رسانه های خارجی از افزایش شمار فوتی های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۵۲ هزار و ۱۱۴ نفر خبر دادند.
به گزارش  مهر به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز بریک، شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۲ هزار و ۱۱۴ تن و شمار افراد مبتلا به ۹۲۶ هزار و ۷۶۲ نفر افزایش یافته است.
بر اساس این آمار، بیشترین مبتلایان و آمار مرگ ناشی از کرونا در ایالت نیویورک است.
تاکنون ۲۱ هزار و ۴۳۰ نفر در نیویورک براثر ابتلا به کرونا فوت شده‌اند و ۲۷۹ هزار و ۳۱۴ نفر هم مبتلا شده‌اند.