ریسک کووید طولانی مدت برای مبتلایان به سرطان بیشتر است

مطالعات نشان می دهد؛

مطالعات نشان می دهد؛ ریسک کووید طولانی مدت برای مبتلایان به سرطان بیشتر است


به گفته محققان، بسیاری از بیماران سرطانی که به کووید۱۹ آلوده می شوند، علائم طولانی مدت در آنها باقی می مانند.
به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که بیش از نیمی از بیماران سرطانی به کووید طولانی مبتلا می‌شوند و زنان بیشتر در معرض خطر هستند.
دکتر «آن ماری چفتری»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، می‌گوید: «اگرچه بیماران سرطانی در گروه پرخطر کووید ۱۹ قرار می‌گیرند، اما اطلاعات محدودی در مورد بیماران سرطانی و چگونگی تأثیر کووید بر پیشرفت، مراقبت و درمان آنها وجود دارد.»
چفتری در بیانیه‌ای گفت: «به منظور درک بهتر مدیریت پس از ابتلاء به کووید ۱۹ در بین بیماران سرطانی، ما به دنبال توصیف الگوهای طولانی مدت کووید ۱۹ به طور خاص در این بیماران بودیم.»
محققان خاطرنشان کردند که یافته‌های آنها با موارد گزارش شده از کووید طولانی مدت در جمعیت عمومی قابل مقایسه است. گزارش‌های مربوط به شیوع طولانی کووید از ۱۰ درصد تا ۸۷ درصد متفاوت است.
برای این مطالعه، محققان بیمارانی را در مرکز سرطان که بین مارس تا سپتامبر ۲۰۲۰ مبتلا به کووید تشخیص داده شده بودند، دنبال کردند. آنها تا ۱۴ ماه تحت نظر بودند.
از بیماران خواسته شد تا علائمی مانند خستگی، سرفه، تنگی قفسه سینه، مشکل در تنفس، سردرد، تب، تغییر حس بویایی یا چشایی، دردهای عضلانی، علائم گوارشی، اختلال خواب و هرگونه محدودیت در فعالیت‌های روزانه را ثبت کنند.
علائمی که بیش از ۳۰ روز پس از علائم اولیه شدید یا بستری شدن در بیمارستان ادامه یابد، کووید طولانی مدت در نظر گرفته شد.
داده‌های ۳۱۲ بیمار سرطانی نشان داد که ۶۰ درصد مبتلا به کووید طولانی مدت هستند.
میزان ابتلای بیماران زن به کووید طولانی مدت بیشتر از مردان بود، ۶۳ درصد در مقایسه با ۵۱ درصد.
بیماران مبتلا به کووید طولانی اغلب خستگی، اختلالات خواب، درد عضلانی و علائم گوارشی را گزارش می‌کنند.
محققان خاطرنشان کردند، افراد مبتلا به فشار خون بالا کمتر در معرض ابتلاء به کووید طولانی مدت بودند.
این باعث شگفتی محققان شد، زیرا فشار خون بالا یک عامل خطر شناخته شده برای کووید حاد شدیدتر است. آنها خاطرنشان کردند که یافته مشابهی در مطالعه دیگری در مورد کووید طولانی مدت در بیماران مبتلا به نقص ایمنی مشاهده شد.
نویسندگان می‌گویند که ارتباط بین فشار خون بالا و خطر شدید کووید به دلیل اتصال پروتئین اسپایک کروناویروس به آنزیمی است که هدف بسیاری از داروهای کاهش دهنده فشار خون بالا است.