آغاز مرحله دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان

سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد:

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال نرخ رشد اقتصادی به چهار درصد برسد، اعلام کرد: گام نخست از مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با افزایش دوبرابری کمک هزینه نانوایان سراسر کشور آغاز شد.

آغاز مرحله دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه  پیش بینی می شود امسال نرخ رشد اقتصادی به چهار درصد برسد، اعلام کرد:  گام نخست از مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با افزایش دوبرابری کمک هزینه نانوایان سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش  ایرنا، سیداحسان خاندوزی  در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار منتشر شده در حوزه اشتغال و بیکاری، آن را تایید کننده مسیر رشد و سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: نتایج مرکز آمار ایران از میزان اشتغال در فصل پاییز امسال نشان می دهد که در این فصل نسبت به فصل مشابه سال گذشته بیش از ۵۳۰ هزار نفر افزایش خالص اشتغال در کشور صورت گرفته است.
خاندوزی بیان کرد: این آمار بدان معناست که با مجموع کسانی که شغل خودشان را در بازار از دست داده‌اند و افرادی که وارد بازار کار شده‌اند و شغل جدید پیدا کرده‌اند، خالص اشتغال کشور در پاییز ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل بیش از ۵۳۰ هزار نفر افزایش دارد و مجموع شاغلان به ۲۴ میلیون و
۷۰۰ هزار نفر رسیده که این آمار همزمان با رشد یک ‌دهم درصدی نرخ مشارکت است.
وی خاطر نشان کرد: در برخی از فصول سال، کاهش نرخ مشارکت عاملی می‌شد برای اینکه نرخ بیکاری کمتر محاسبه شود اما همزمان با افزایش نرخ مشارکت، نرخ بیکاری به رقم کم سابقه ۸.۲ درصد در پاییز ۱۴۰۱ رسیده است و این میزان اشتغال ۷۵۷ هزار نفر بیش از سال ۹۶ یعنی سال قبل از شروع تحریم‌ها در کشور است.
 جزئیات افزایش کمک هزینه نانوایان
سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: دولت سیزدهم در عمل به وعده خود، به عنوان نخستین گام از مرحله دوم طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان، کمک هزینه نانوایان در سراسر کشور را به دو برابر افزایش داد.
خاندوزی با تاکید بر اینکه طی ماه جاری به تدریج شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها نیز به اجرا در خواهد آمد، اظهار داشت: طی دو ماه آینده شناورسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها انجام می‌شود که نانوایی‌ها بدون محدودیت و با میزان عملکرد می‌توانند آرد بگیرند.
وی توضیح داد: در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می تواند برای دوره بعد آرد یارانه ای دریافت کند.وزیر اقتصاد تاکید کرد: یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.