سرپرست منابع طبیعی استان بوشهر: افتتاح چهار پروژه منابع طبیعی در استان بوشهر

سرپرست منابع طبیعی استان بوشهر: افتتاح چهار پروژه منابع طبیعی در استان بوشهر


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر استان گفت:
بهره برداری از چهار پروژه مهم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال در استان همزمان با دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد.
عبدالحسین گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین پروژه در دست بهره برداری، افتتاح بند خاکی در حوزه آبخیز حوزه دره گپ گناوه با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: دره گپ که از کنار بندرگناوه عبور می‌کند یکی از سیل خیزترین رودخانه‌های استان بوشهر است. گفتنی است که رودخانه فصلی دره گپ به طول ۶۵کیلومتر، ارتفاع سرچشمه ۷۰۰ متر، ارتفاع ریزشگاه صفر و شیب متوسط یک درصد بوده و حوزه آبریز این رود خلیج فارس است که از جوار گناوه عبور می‌کند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر درباره دومین پروژه ادامه داد: در شهرستان دشتستان بخش تنگ ارم، بند سنگی ملاتی با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
گرشاسبی افزود: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم، افتتاح یک بند سنگ ملاتی در حوزه آبخیز سد باغان جم با اعتبار هشت میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر خاطرنشان کرد:اجرای ۱۶۵ هکتار هلالی آبگیر با اعتبار ۴.۹ میلیارد ریال در شهرستان دشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.گرشاسبی در خصوص ماهیت پروژه‌های در دست بهره برداری گفت: از مهمترین اهداف پروژه‌های در دست افتتاح منابع طبیعی، کنترل سرعت جریان آب و کاهش خسارت ناشی از سیلاب است.
 ۹ پروژه مهم آبخیزداری در استان بوشهر در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شوند
گرشاسبی عنوان کرد: ۹ پروژه مهم آبخیزداری در استان بوشهر در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شوند که از مهمترین آن‌ها پروژه سد دره امیری شهرستان دیلم است.
وی ادامه داد: پروژه سد امیری یکی از بزرگترین سازه‌های خاکی استان بوشهر محسوب می‌شود که با ارتفاع ١٧ متر و طول سرریز ۱۲۰ متر پس از بهره برداری ظرفیت ذخیره بیش از ٢ میلیون مترمکعب آب را خواهد داشت.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: آغاز عملیات تولید و کاشت یک میلیارد نهال از هفته منابع طبیعی در سراسر کشور از برنامه‌های مهم ماست که باتوجه به وجود ظرفیت ۴۰میلیون نهال در نهالستان‌های کشور امکان تولید سالانه ۲۵۰میلیون نهال در کشور وجود دارد.