بهره‌برداری از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید با ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه

همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر صورت می‌گیرد؛

شهردار تبریز گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۷۴ دستگاه اتوبوس با هزینه ۲۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید  با ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه

تبریز-توفیقی
شهردار تبریز گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  ۷۴ دستگاه اتوبوس با هزینه  ۲۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
 یعقوب هوشیار اظهار کرد: با همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت استانی، طی سه ماه گذشته ۷۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شده است که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.وی افزود: از ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید ۱۹ دستگاه شماره‌گذاری شده و ۶۴ دستگاه دیگر در دست اقدام است که در روزهای آتی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
شهردار تبریز  تصریح کرد: در سه ماه گذشته جمعا ۷۴ اتوبوس جدید برای حمل و نقل عمومی تبریز خریداری شده است که از این تعداد، ۱۱ دستگاه از
۶۱ دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و ۱۳ دستگاه از ۷۳ دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایران‌خودرو دیزل بوده است و ۵۰ دستگاه  از ۱۰۰ دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا با اعتبارات صد درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است.
 هوشیار با اشاره به هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز خاطرنشان کرد: در ۲ ماه گذشته سیستم GPS در تمامی اتوبوس‌های بخش خصوص و دولتی نصب شده در حال حاضر به‌صورت لحظه‌ای می‌توان وضعیت فعال، مکان و تعداد  اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل کرد.
وی یادآور شد: اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر  و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه نیز در مراحل نهایی جهت بهره برداری است.
شهردار تبریز در خصوص وضعیت خدمات‌دهی در مسیر تندرو گفت: متوسط زمان انتظار در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راه بندان ۲ دقیقه است که این امر در حال حاضر با افزایش تعداد ناوگان از ۴۴ دستگاه به ۶۷ دستگاه محقق شده است.