استقلال باز هم مدعی شد

آبی ها تهاجمی تر از قبل؛

استقلال بعد از دو باخت متوالی در برابر تیم‌های تراکتور و سپاهان و اختلاف ۸ امتیازی با پرسپولیس، نسبت به تکرار قهرمانی در لیگ برتر نا‌امید شده بود اما دو نمایش خوب در برابر ملوان و مس و زدن ۷ گل و ایضا امتیازاتی که پرسپولیس از دست داد، موجب شد، بار دیگر آبی‌ها تبدیل به تیم مدعی قهرمانی شوند.

استقلال باز هم مدعی شد


 


 استقلال بعد از دو باخت متوالی در برابر تیم‌های تراکتور و سپاهان و اختلاف 8 امتیازی با پرسپولیس، نسبت به تکرار قهرمانی در لیگ برتر نا‌امید شده بود اما دو نمایش خوب در برابر ملوان و مس و زدن 7 گل و ایضا امتیازاتی که پرسپولیس از دست داد، موجب شد، بار دیگر آبی‌ها  تبدیل به تیم مدعی قهرمانی شوند.
نمایش استقلال در فاز تهاجمی هم در برابر ملوان شایسته تحسین بود و هم در برابر مس و موید این مطلب 7 گلی است که آبی‌ها در این دو بازی به ثمر رساندند و دیگر موقعیت‌هایی که در این دو دیدار خلق کردند. استقلال این هفته‌ها به همان تیم پیش از جام جهانی تبدیل شد که بیشترین موقعیت را روی دروازه حریفان ایجاد می‌کرد؛ به گواه داده‌های سایت‌های آنالیز. البته استقلال اکنون به تیمی بهتر از گذشته تبدیل شده به این خاطر که پیش از جام جهانی با وجود ارایه بازی تهاجمی و ایجاد موقعیت‌های متعدد در استفاده از آن خوب عمل نمی‌کرد اما اکنون در این فاز تیم خوبی شده است. استقلال با رساندن شمار گل های خود به عدد 23 در حال نزدیک شدن به تیم‌هایی است که در فاز تهاجمی بهترین هستند.
استقلال تهاجمی تر از قبل در هفته‌های اخیر؛ این به خاطر دو تغییر مهم در ترکیب استقلال است. یکی بازگشت عارف غلامی به قلب خط دفاعی که موجب شده استقلال بازیسازی را از عقب شروع کند. در بازی‌های قبلی استقلال زمانی که تحت فشار قرار می‌گرفت، توسط مدافعان میانی توپ را بلند برای هافبک‌های میانی می‌فرستاد یا به کناره‌ها خارج می‌کرد و این در برخی از صحنه‌ها موجب می‌شد تا آبی‌ها در همان شروع بازی سازی توپ را از دست دهند. اکنون با اضافه شدن عارف غلامی استقلال یک بار دیگر بازیسازی را از عقب شروع می‌کند و این موجب خارج شدن چند بازیکن حریف از بازی می شود. عارف غلامی بازیکنی است که به عنوان مدافع میانی پیشروی می‌کند و با حرکات ترکیبی و پاس های طولی خوب، استقلال را در فاز تهاجمی راه می‌اندازد.
دیگر تغییر خوب در ترکیب استقلال اضافه شدن سعید مهری به جمع هافبک های میانی بود. پیش تر استقلال یک گام جلوتر از روزبه چشمی تنها از یک هافبک رو به جلو استفاده می کرد که آرش رضاوند بود اما در هفته‌های اخیر سعید مهری تبدیل به زوج آرش رضاوند در میانه میدان شده است و حالا استقلال چند گام جلوتر از روزبه چشمی دو هافبک میانی رو به جلو دارد. این موجب شده تا استقلال بیشتر حمله و بیشتر موقعیت ایجاد کند. در مصاف با ملوان سعید مهری سازنده دو گل برای تیم آبی‌ها بود و در مصاف با مس کرمان هم در میانه میدان نمایش خوبی در فاز تهاجمی داشت. پیش بینی می‌شود، با بازگشت زیبر نیک نفس و مهدی مهدی پور، ریکاردو ساپینتو دست به تغییر در خط میانی تیمش نزند و هم چنان سعید مهری یکی از اولویت‌های بازی اش در خط هافبک باشد. به این خاطر که استقلال به ادامه ارایه بازی‌های تهاجمی و همچنین کسب سه امتیاز های پی در پی برای تکرار قهرمان نیازمند است.