برگزاری آزمایشی کنکور هوشمند برای نخستین بار در بهمن‌ماه

معاون سازمان‌ سنجش:

معاون سازمان‌ سنجش: برگزاری آزمایشی کنکور هوشمند برای نخستین بار در بهمن‌ماه

 


معاون امور آزمون‌های سازمان‌ سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور هوشمند به صورت آزمایشی در دو استان در بهمن‌ماه امسال خبر داد.
دکتر حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه برگزاری کنکور هوشمند اظهار کرد: هوشمند شدن کنکور سراسری مستلزم اقداماتی است که برخی از این اقدامات را باید سازمان سنجش انجام دهد. در حال حاضر برخی از این کارها انجام شده و آماده هستیم که اولین کنکور آزمایشی هوشمند بهمن‌ماه امسال برای متقاضیان
برگزار شود.
وی افزود: کنکور هوشمند در دهه فجر به صورت آزمایشی و محدود در دو استان برگزار می‌شود و شرکت در آن به ثبت نام خاصی نیاز ندارد. برگزاری این آزمون آزمایشی برای این است که ببینیم می‌توان کنکور را به صوت هوشمند برگزار کرد یا نه و نتیجه آن هیچ تاثیری در کنکور اصلی ندارد.  
معاون امور آزمون‌های سازمان‌ سنجش آموزش کشور بیان کرد: لازمه اینکه کنکور سراسری به صورت هوشمند در سراسر کشور برگزار شود این است که در کشور سالن‌های مجهزی داشته باشیم که این امکان هنوز در کشور فراهم نیست، هر چند امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ امکانات آن فراهم شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا هوشمند شدن آزمون سراسری جلوی تقلب در کنکور را خواهد گرفت؟ عنوان کرد: بله، قطعا بسیار می‌تواند جلوی تقلب را بگیرد اما خود این هم سازوکارهایی دارد؛ ممکن است راه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که خدای ناکرده در مسیر کنکور بتوانند این کار را انجام
دهند.