ایران می‌تواند در زمینه مطالعات نفت و گاز با الجزایر همکاری کند

رئیس مجلس شورای اسلامی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و الجزایر این امکان را دارند در حوزه مسائل دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها و مطالعات انرژی به‌ویژه نفت و گاز همکاری داشته باشند.

 



رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و الجزایر این امکان را دارند در حوزه مسائل دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها و مطالعات انرژی به‌ویژه نفت و گاز همکاری داشته باشند.
به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در حاشیه برگزاری هفدهمین نشست اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد، با
ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در این دیدار با اشاره به نقش کلیدی مجلس در جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و مجلس دو کشور الجزایر و ایران باید طراحی جدید و مشخصی برای روابط دوجانبه داشته باشند که یکی از راهکارهای آن تلاش برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در زمان کوتاه و در سطح عالی و تسریع در رفت و آمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی طرفین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم گسترده‌ای از تبادلات تجاری با عمان، امارات، ترکیه، قطر، عراق، پاکستان، آذربایجان، روسیه و چین داریم و تراز اقتصادی ما با این کشورها بیش از ۸۰ میلیارد دلار است، تصریح کرد: در این میان مراودات تجاری بین ایران و الجزایر تنها ۱۰۰ میلیون دلار است که قابل قبول نیست.
قالیباف تصریح کرد: دو کشور این امکان را دارند در حوزه مسائل دانش‌بنیان و زیرساخت‌ها، ارتباطات جدی داشته باشند. ضمن اینکه می‌توانیم در حوزه مطالعات انرژی به‌ویژه نفت و گاز همکاری کنیم.
ابراهیم بوغالی نیز در این دیدار گفت: ایران و الجزایر اشتراکات زیادی با هم دارند، اما با وجود امکانات و ظرفیت‌های موجود میان دو کشور هنوز به سطح قابل رضایتی از روابط نرسیده‌ایم که امیدواریم با تعاملات ویژه، روابط خود را به سطح خوبی برسانیم.
رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر اظهار کرد: در خصوص کشورهای اسلامی و قدرت آنها باید گفت قدرت از طریق تقویت حوزه اقتصاد به‌دست می‌آید و اگر اقتصاد کشورهای اسلامی تقویت شود می‌توان تصمیم‌های حاکمیتی قوی نیز در تمامی زمینه‌ها گرفت، پس باید این حوزه را تقویت کنیم.