جزئیات حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان

انگیزه مهاجم شخصی است؛

فردی در حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان یک نفر را به قتل رساند و دو نفر را زخمی کرد، مهاجم دستگیر شده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد انگیزه او شخصی بوده است.

جزئیات حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان


 


فردی در حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان یک نفر را به قتل رساند و دو نفر را زخمی کرد، مهاجم دستگیر شده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد انگیزه او شخصی بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر،راننده یک پراید حوالی ۸ صبح روز ۷ بهمن ماه با یک اسلحه کلاشینکف به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران واقع در خیابان «راستوان» حمله کرد.
اخبار اولیه و انتشار ویدیوهای این اقدام مسلحانه حاکی از آن بود که مهاجم به بخش امنیتی سفارت نفوذ کرده و با اسلحه کلاشینکف رئیس سرویس امنیتی سفارت را به قتل رسانده است.
همچنین در جریان دفع این حمله و متوقف کردن فرد مهاجم، دو مامور امنیتی سفارت نیز مجروح شدند.
بر اساس تصاویر ضبط شده توسط دوربینی که مقابل درب سفارت را نشان می‌دهد، با فاصله زمانی اندکی پس از آنکه دو نفر از خودروی خود پیاده شده و وارد سفارت می‌شوند، فرد مهاجم با پراید به خودروی پارک شده آنها می‌کوبد و به سرعت پشت سر آنها با اسلحه آماده به شلیک، وارد اتاق حراست سفارتخانه می‌شود.
کنعانی نیز در اعلام موضع خود بر ماجرای انگیزه شخصی فرد مهاجم صحه گذاشت و از رسانه‌ها خواست از انتشار اخبار غیرموثق و گمانه‌زنی در این باره بپرهیزند.
گفتنی است در پی این حمله مسلحانه در تهران، برخی کارمندان سفارت ایران در «باکو» پایتخت آذربایجان سفارت را ترک کردند.
بنا بر اعلام مسئولان مربوطه، تدابیر امنیتی لازم برای ادامه فعالیت طبیعی سفارت و دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در تهران اتخاذ شده و اقدامات قضایی و امنیتی برای روشن شدن انگیزه شخصی ضارب در جریان است.
 کشف شواهد جدید از انگیزه شخصی مهاجم
در اظهارات اولیه متهم حادثه آمده بود که همسرش فروردین امسال به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مراجعه کرده و از آن پس به منزل مراجعه نکرده است. با مراجعات متعدد متهم به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی مسئولان سفارت، متهم سرانجام تصمیم به حمله به سفارت می‌گیرد.
بررسی سوابق متهم نشان می‌دهد متهم در
 ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ شکایتی را مبنی بر مفقودی همسرش در ارومیه ثبت کرده است. همسر وی اهل باکو بوده است. پرونده مفقودی پس از پیگیری و مشخص شدن اینکه همسر وی به جمهوری آذربایجان بازگشته است در این موضوع خاص بسته می‌شود و پس از آن این فرد موضوع را از وزارت خارجه و سفارت جمهوری آذربایجان پیگیری می کرده است.