سوء تغذیه در مردان بیشتر از زنان است

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت:

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: براساس مطالعات انجام گرفته زنان بیشتر از مردان به فکر سلامتی خود هستند و سوء تغذیه در مردان بیشتر دیده می‌شود.

سوء تغذیه در مردان بیشتر از زنان است

رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: براساس مطالعات انجام گرفته زنان بیشتر از مردان به فکر سلامتی خود هستند و سوء تغذیه در مردان بیشتر دیده می‌شود.
رضا عزتیان رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات و تحقیقات انجام گرفته توسط کارشناسان حوزه تغذیه، کارایی افرادی که مواد مغذی و سالم مصرف می کنند در خدمت رسانی  به مراجعه‌کنندگان جهت انجام امور ارباب رجوع در حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. تغذیه مناسب ارتباط مستقیمی با نوع کارکردهای کاری و روتین اداری افراد به ویژه کامندان
دارد.
او ادامه داد: در حال حاضر مردم کشورمان دچار  مشکلات تغذیه ای هستند و با  شیوع بیماری کرونا متأسفانه موضوع تغذیه به حاشیه رفته و توجه کمتری به آن می شود. این در حالی است که تغذیه سالم و مصرف مواد مغذی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری کرونا خواهد
شد.
 زنان بیشتر به فکر سلامتی خود هستند
رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت تاکید کرد: دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت دستورالعمل های بهداشتی ویژه افراد  و گروه های  مختلف در خصوص مصرف مواد غذایی سالم  و با هدف ارتقای سطح تغذیه افراد را ابلاغ کرده است. معتقدم تغذیه مناسب سبب  رعایت بهتر نکات  بهداشت فردی در محیط خانه  و حتی جامعه می شود.
عزتیان بیان کرد: به طور کلی محیط های جمعی در محل کار مردانه است و متاسفانه مردان  مسائل بهداشتی را کمتر از زنان رعایت می کنند؛ براساس مطالعات انجام گرفته زنان بیشتر از مردان به فکر سلامتی خود هستند و سوء تغذیه در مردان بیشتر دیده می‌شود.
رئیس اداره بهبود تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت افزود: مصرف تغذیه مقوی ارتباط  مستقیمی با کاهش شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور دارد به طوری که اگر فردی از تغذیه سالم برخوردار  باشد کمتر دچار بیماری های غیرواگیر مانند پوکی استخوان و دیگر مشکلات اسکلتی خواهد شد.
او گفت: یکی از موضوعات مهم اصلاح الگوی تغذیه برای مردم به ویژه مردان است که این موضوع می‌تواند بار بیماری‌ها را به میزان چشمگیری کاهش بدهد، به همین دلیل باید برنامه های تغذیه ای در دوران شیوع کرونا اجرا شود.
او گفت: به طور کلی مردان از نظر فیزیولوژی قوی تر از زنان هستند اما خانم ها به نکات بهداشتی و تغذیه ای بیشتر توجه کرده و به آن اهمیت
می دهند.