خوزستان؛ مشكلات آب و فاضلاب در كنار وضعيت قرمز كرونايي

مشكلات استان خوزستان را گويا پاياني نيست؛ جداي از فقر فراگير و كم يا بي‌سوادي كه بر اين فقر و مشكلات حاصل از آن دامن مي‌زند، مشكلات ديگري هم‌چون خدمات شهري نيز دامنگير اين استان است؛ مشكلاتي كه هر از گاهي صداي‌شان از گوشه اي از اين خاك زرخيز درمي‌آيد، مسئول يا مسئولاني آن را پي گيري مي كنند، اما در نهايت به هر دليل ممكن و ناممكني، مشكل يا مشكلات حل نشده باقي مي‌مانند!



مشكلات استان خوزستان را گويا پاياني نيست؛ جداي از فقر فراگير و كم يا بي‌سوادي كه بر اين فقر و مشكلات حاصل از آن دامن مي‌زند، مشكلات ديگري هم‌چون خدمات شهري نيز دامنگير اين استان است؛ مشكلاتي كه هر از گاهي صداي‌شان از گوشه اي از اين خاك زرخيز درمي‌آيد، مسئول يا مسئولاني آن را پي گيري مي كنند، اما در نهايت به هر دليل ممكن  و ناممكني، مشكل يا مشكلات حل نشده باقي مي‌مانند!
 در حالي كه استاندارخوزستان اذعان دارد اين استان وضعيت قرمز كرونايي دارد و بايد خود را برای بدترین سناریو دررابطه با کرونا آماده کنیم و احتمالا شرایط پاییز و زمستان آینده به مراتب بدتر از شرایط فعلی باشد؛ آب و فاضلاب با تلاقي همديگر مشكلي بر مشكلات اين استان افزوده شهروندان اين استان به در حال حاضر هم پول آب مي‌پردازند و هم پول فاضلاب؛ يعني در قبضي كه به در خانه‌هاي‌شان مي‌رود، هر دو مورد محاسبه مي‌شود؛ اما آن‌چه از شير آب آنان جاري مي‌شود؛ مخلوطي است از آب و گاه آغشته به فاضلاب!
به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان، در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های استان آب نوشیدنی با فاضلاب تلاقی پیدا می‌کند و آب شرب به فضولات انسانی آغشته است! هر چند اين مسئله به عنوان يك ادعا، هم از سوي استانداري و هم از سوي مدیریت آب و فاضلاب خوزستان و تکذیب شده و استاندار خوزستان در واکنش به گفته‌های رئیس مرکز بهداشت استان گفت: آب آشامیدنی شهروندان تحت مراقبت‌های بهداشتی است و تلاقی آب و فاضلاب در خوزستان کذب است. وي افزود هم‌چنین به مردم اطمینان می‌دهیم که آب نوشیدنی مشکلی ندارد و به لحاظ کیفی و کمی طی چند سال اخیر بهبود یافته است. البته قائم مقام ستاد بحران شرکت آب و فاضلاب اهوازدر مورد تمام اين موارد مي‌افزايد كه ما ادعا نداریم که هیچ‌جا تلاقی فاضلاب و آب نوشیدنی وجود ندارد، اما به گونه‌ای هم نیست که پایدار باشد و شهروندان را بیمار کند و ما منکر فرسودگی سیستم آب و فاضلاب نمی‌شویم و ممکن است در برخی نقاط تلاقی آب و فاضلاب
رخ دهد، اما پس از گزارش، به سرعت مرتفع می‌شود و به شکلی نیست که افرادی را راهی بیمارستان نماید. اميد در عمل و در زندگي روزمره مردم نيز چنين باشد.