زنجیره تولید محصولات پتروشیمی باید تا مصرف نهایی تکمیل شود

رئیس‌جمهوری در نشستی با فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور:

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه زنجیره تولید بخش پتروشیمی در روند تولید محصول تا مصرف نهایی باید کامل باشد، گفت: در این صنعت از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم که رشد ۲ برابری مقدار تولید محصولات پتروشیمی در هفت سال گذشته تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

زنجیره تولید محصولات پتروشیمی باید  تا مصرف نهایی تکمیل شود

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه زنجیره تولید بخش پتروشیمی در روند تولید محصول تا مصرف نهایی باید کامل باشد، گفت: در این صنعت از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم که رشد ۲ برابری مقدار تولید محصولات پتروشیمی در هفت سال گذشته تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در نشستی با تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با تأکید بر اینکه خوداتکایی در تولیدات ارزشمند بخش‌های پتروشیمی و فولاد، دستاوردی مهم برای کشور است، گفت: ۱۴ میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشیمی و ۸ میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال ۱۴۰۴ به نتیجه می‌رسد، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
وی با قدردانی از تلاش همه فعالان در دو بخش فولاد و پتروشیمی اظهار کرد: این دو بخش به‌موقع ارز خود را برگردانده‌اند و اگر دولت افتخار می‌کند که در برابر آمریکا، تحریم و فشار خارجی ایستاده است، این ایستادگی در سایه کمک و تلاش همه تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به‌ویژه در زنجیره فولاد و پتروشیمی امکان‌پذیر شده است.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های فولاد و پتروشیمی بار سنگینی در زمینه تولید و صادرات غیرنفتی بر دوش دارند، افزود: خوشبختانه محصولات تولیدی ما از نظر کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی است و اگر کیفیت محصول بالا نباشد نمی‌توانیم در بازار رقابت کنیم.روحانی با تأکید بر تکمیل بودن زنجیره تولید ادامه داد: زنجیره تولید در روند تولید محصول تا مصرف نهایی باید کامل باشد و خوشبختانه امروز در بخش اعظم محصولات بخش پتروشیمی و فولاد در کشور بی‌نیاز هستیم و روی پای خود ایستاده‌ایم و خوداتکایی و خودکفایی از دستاوردهای مهم این تولیدات ارزشمند در کشور بوده است.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی در محصولات تولیدی کشور، گفت: امروز صنایع پتروشیمی و فولاد از خام‌فروشی جدا شده و به ارزش افزوده رسیده‌ایم که می‌تواند سبب رونق اشتغال و توسعه صنایع پایین‌دستی شود.
روحانی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح‌های هفده‌گانه پتروشیمی در سال ۹۹، حدود ۲۵ میلیون تن به محصولات پتروشیمی اضافه می‌شود، گفت: این بحث یک سال یعنی سال ۹۹ است. در یک سال در شرایط تحریم می‌بینیم حرکت بزرگی انجام شده است.
 رشد ۲ برابری محصولات پتروشیمی در ۷ سال گذشته
رئیس جمهوری ۲ برابر شدن مقدار تولید محصولات پتروشیمی و فولادی در هفت سال گذشته را نتیجه اقدام ارزشمند و هنر بزرگ تولیدگران، متخصصان، کارشناسان و کارگران کشور برشمرد و اظهار کرد: این افزایش تولید تحول بزرگی در صنایع فولاد و پتروشیمی کشور ایجاد کرده است.