لطفا تا اطلاع ثانوي تهراني‌ها مسافرت نروند!

شهرهاي پرتردد و مسافرپذيري مانند مشهد و نيز استان‌هاي مازنداران، گيلان و گلستان، به‌طور فزاينده‌اي با مبتلايان به كوويد۱۹، دست به گريبانند و با وجود كمبود امكانات و نيز محدوديت توان انساني كادر درمان، اين شهرها دچار مشكلات عديده‌اي شده‌اند. به‌عنوان مثال تنها شهرمشهد با افزايش ۳۰۰ درصدي مبتلايان مواجه شده و به گفته معاون وزير بهداشت، ۲۰ درصد از بستری‌شدگان در مراکز درمانی زیرنظردانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل افراد«غیربومی» مي‌شود؛ افرادي كه به اين شهرمقدس سفر مي‌كنند، احتمالا يا ناقل هستند و بيماري را وارد شهر مي‌كنند و يا در آن شهر درگير بيماري مي‌شوند؛ هم‌چنين است وضعيت استان‌هاي گيلان و مازندران و گلستان كه از مردم تهران-بيشتر- و هموطنان نقاط ديگر تقاضا مي‌كنند فعلا سفرهاي تفريحي خود را كنسل و به فرصت‌هاي بهتري موكول كنند.

لطفا تا اطلاع ثانوي تهراني‌ها مسافرت نروند!

شهرهاي پرتردد و مسافرپذيري مانند مشهد و نيز استان‌هاي مازنداران، گيلان و گلستان، به‌طور فزاينده‌اي با مبتلايان به كوويد19، دست به گريبانند و با وجود كمبود امكانات و نيز محدوديت توان انساني كادر درمان، اين شهرها دچار مشكلات عديده‌اي شده‌اند. به‌عنوان مثال تنها شهرمشهد با افزايش 300 درصدي مبتلايان مواجه شده و به گفته معاون وزير بهداشت، 20 درصد از بستری‌شدگان در مراکز درمانی زیرنظردانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل افراد«غیربومی» مي‌شود؛ افرادي كه به اين شهرمقدس سفر مي‌كنند، احتمالا يا ناقل هستند و بيماري را وارد شهر مي‌كنند و يا در آن شهر درگير بيماري مي‌شوند؛ هم‌چنين است وضعيت استان‌هاي گيلان و مازندران و گلستان كه از مردم تهران-بيشتر- و هموطنان نقاط ديگر تقاضا مي‌كنند فعلا سفرهاي تفريحي خود را كنسل و به فرصت‌هاي بهتري موكول  كنند.
اين روزها وضعيت شهر تهران نيز در رابطه با كروناويروس، عملا قرمز است و معاون درمان ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونای تهران در اين رابطه گزارش داده است كه:«۳۰ تا ۳۵ درصد تخت‌های بیمارستانی در تهران به  بیماران کرونايي اختصاص پیدا کرده و تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه و نیمه‌دولتی در شرایط کنونی درگیر کرونا هستند.» به گفته اين معاونت وضعیت قرمز کرونایی در تهران حاکم است، چرا که تعداد موارد ابتلا و بستری بالاست.
همه اين مشكلات در حالي جريان دارند كه به گفته همين معاونت، یک هزار نفر از پرسنل علوم پزشکی ایران به کرونا مبتلا شده‌اند. معاون وزير بهداشت هم اشاره كرده است كه بین 5 تا 10 درصد بستری‌شدگان فوت می‌کنند.
پس آيا بهتر نيست تهراني‌ها، به‌ويژه مبتلايان به بيماري‌هاي زمينه‌اي، هم به دليل وضعيت قرمز و نيز آلودگي هواي تهران كه در وضعيت ناسالم قرار دارد وهمواره اين دسته از بيماران را تهديد مي‌كند، در خانه بمانند؟ شهروندان ديگر نيز از سفر ولاجرم نقل‌وانتقال كوويد19 به شهرهاي مختلف بپرهيزند.
بياييد بپذيريم كه كوويد19 تنها در در برابر وفاق و همدلي جمعي ما شكست خواهد خورد.