قضاوت بازی ایران – آمریکا بر عهده داور ال‌کلاسیکو

قضاوت بازی ایران – آمریکا بر عهده داور ال‌کلاسیکو

 


 ایران و آمریکا  امشب در یکی سرنوشت ساز ترین بازی های تاریخ خود رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. ایران با پیروزی برابر ولز سه امتیازی شده و در رده دوم گروه قرار دارد، در حالی که آمریکا از دو مسابقه قبلی خود دو تساوی کسب کرده و پایین تر از ایران در رتبه سوم گروه است.
در واقع این وضعیت جدول باعث شده که حساسیت بازی ایران و آمریکا در اوج خود قرار داشته باشد و قابل پیش بینی بود که حساسیت خاصی برای انتخاب داور دیدار ایران و آمریکا وجود داشته باشد. در همین راستا فیفا قضاوت این نبرد حساس و سرنوشت ساز را بر عهده داور معروف و بنام اسپانیایی یعنی متئو لاهوز قرار داده است. مردی که یکی از باتجربه ترین داوران حاضر در جام جهانی قطر محسوب می شود.
آخرین تورنمنت ملی بسیار مهمی که لاهوز در آن قضاوت کرده به رقابت های یورو 2020 مربوط می شود. او سه بار در این مسابقات قضاوت کرد و شش کارت زرد هم از جیب خود بیرون آورد. لاهوز همچنین یکی از باتجربه ترین داوران رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز محسوب می شود و 41 بار در این بازی ها داوری کرده است.
اگرچه او بارها در ال‌کلاسیکو قضاوت کرده اما شاید مهمترین داوری او در سال های اخیر به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 21-2020 برمی گردد؛ جایی که لاهوز نبرد بین دو تیم منچسترسیتی و چلسی را قضاوت کرد. در آن بازی داور اسپانیایی عملکرد کم نقصی داشت.