برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود

سخنگوی صنعت برق مطرح کرد؛

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه ۱۴ استان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار دارند، گفت: در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه طی هفته جاری پیک مصرف برق شکسته می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از این است که در برخی مناطق کشور بخصوص مناطق گرمسیر دمای هوا بیش از ۵۰ درجه باشد که به ازای هر یک درجه سلسیوس افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود. وی افزود: در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، اهواز، غرب مازندران و استان تهران در وضعیت قرمز هستند، یعنی میزان مصرف ۱۰ درصد بیشتر از الگوی تعیین شده است. سخنگوی صنعت برق از مردم خواست بیشتر رعایت کنند و راهکارهای مدیریت مصرف را به صورت جدی دنبال کنند.

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه 14 استان در وضعیت قرمز مصرف برق قرار دارند، گفت: در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه طی هفته جاری پیک مصرف برق شکسته می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از این است که در برخی مناطق کشور بخصوص مناطق گرمسیر دمای هوا بیش از 50 درجه باشد که به ازای هر یک درجه سلسیوس افزایش دما 1500 مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود. وی افزود: در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، فارس، بوشهر، هرمزگان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، اهواز، غرب مازندران و استان تهران در وضعیت قرمز هستند، یعنی میزان مصرف 10 درصد بیشتر از الگوی تعیین شده است. سخنگوی صنعت برق از مردم خواست بیشتر رعایت کنند و راهکارهای مدیریت مصرف را به صورت جدی دنبال کنند.
 برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود
رجبی‌مشهدی در ادامه تاکید کرد: برای اینکه همه از نعمت برق برخوردار باشند، مشترکان پرمصرف مصرف خود را کاهش دهند، دستگاه‌های پرمصرف، نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که میزان مصرف خود را 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش ندهند پس از تذکر نسبت به قطع برق‌شان اقدام می‌کنیم، این مشترکین لازم است وسایل سرمایشی را روی دمای 24 درجه تنظیم کنند و بعد از خروج از محل کار لوازم برقی را خاموش کنند، از روشنایی اضافه‌ای
استفاده نکنند، بیشتر سعی شود از نور طبیعی روز استفاده شود، لامپ‌های اضافه را خاموش کنند تا بتوانیم این هفته و هفته آینده که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش دما است، بخوبی پشت‌سر بگذاریم و شبکه برق در حالت پایداری باشد.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در صورتی که همراهی مشترکین را داشته باشیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر می‌گذاریم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌هایی را اعمال
کنیم.