بياييد مانند كادر درمان رفتار كنيم!

كادر درمان؛ پزشكان، پرستاران و تمام افرادي كه به‌نحوي به عنوان درمانگر با مبتلايان به كوويد۱۹ درارتباط هستند، چگونه از خود مراقبت مي‌كنند تا به اين بيماري مبتلا نشوند؟ مسلما آنان به وسايل خاصي در اين زمينه نياز دارند كه بايد در محيط بيمارستان از آن‌ها استفاده كنند. اما آنان علاوه بر استفاده از ابزار و وسائل خاص، كارهاي ديگري هم مي‌كنند.

بياييد مانند كادر درمان رفتار كنيم!


كادر درمان؛ پزشكان، پرستاران و تمام افرادي كه به‌نحوي به عنوان درمانگر با مبتلايان به كوويد19 درارتباط هستند، چگونه از خود مراقبت مي‌كنند تا به اين بيماري مبتلا نشوند؟ مسلما آنان به وسايل خاصي در اين زمينه نياز دارند كه بايد در محيط بيمارستان از آن‌ها استفاده كنند. اما آنان علاوه بر استفاده از ابزار و وسائل خاص، كارهاي ديگري هم مي‌كنند.
 آن‌ها دستان خود را با دقت می‌شویند
هیچ‌کس نباید از شستن دست‌ها غافل شود.اولین اقدام بهداشتی پزشکان برای مبارزه با کروناویروس شست‌وشوی مداوم و با دقت دست‌هاست. کافی است با آب و صابون به مدت 20 ثانیه روی دست‌ها، پشت دست‌ها و ناخن‌ها و زیر ناخن‌ها را به دقت بشویید و در نهایت خشک کنید. كادر درمان به هر فضای جدیدی که وارد می‌شوند یعنی منزل، منزل آشناها، سوپرمارکت و غیره دست‌های‌شان را می‌شویند. اگر به آب و صابون دسترسی نداشته باشند نیز ضدعفونی کردن دست‌ها را با الکلی که همیشه در جیب خود دارند، انجام می‌دهند.
 آن‌ها سرفه و عطسه‌شان را در هوا ول نمی‌کنند
به این معنی که كادر درمان در دستمال یا داخل آرنج خود عطسه یا سرفه می‌کنند. بنابر توصیه «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» اگر در دستمال کاغذی عطسه یا سرفه می‌کنید بلافاصله آن‌را در سطل زباله بیندازید. اقدام بعدی شست‌وشوی فوری دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده الکل 60 درصد است. یادتان باشد بدون پوشاندن دهان و بینی با دستمال یا آرنج عطسه یا سرفه نکنید چون ریز قطرات تنفسی که از این طریق از بدن خارج می‌شوند 1 متر تا یک متر و 80 سانتیمتر پرتاب می‌شوند.
 آن‌ها ماسک می‌زنند
به عقیده متخصصان ماسک‌ها محافظ مطلق کروناویروس نیستند اما زدن آن به‌خصوص برای افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده یا علائم بیماری را دارند لازم و ضروری است. این کار مانع از آلوده کردن دیگران می‌شود. در واقع فرقی نمی‌کند شما پزشک باشید یا یک فرد عادی. اگر به کروناویروس مبتلا شده‌اید و یا علائم بیماری را دارید در گام اول در خانه بمانید و قرنطینه شوید و در گام بعدی حتماً ماسک بزنید. البته بیماری که در خانه و به دور از اطرافیان قرنطینه شده است دیگر نیازی به ماسک زدن ندارد.
 آن‌ها نمی‌ترسند
واقعیت این است که پزشکان و كادر درمان به‌عنوان اولین مبارزان این عرصه از کروناویروس نمی‌ترسند و ما نیز باید این هراس را کنار بگذاریم.
در گام بعدی بهتر است دسترسی مکرر به شبکه‌های اجتماعی و قرار گرفتن در معرض انواع اخبار را کنار بگذاریم در این صورت از یک اپیدمی دیگر که امروزه به «اینفواپیدمی» شهرت پیدا کرده است دور خواهیم ماند. اگر بهداشت را رعایت می‌کنید، تماس خود را با بیرون از منزل یا افرادی که ممکن است مبتلا شده باشند کم کرده‌اید احتمال ابتلای‌تان کم است و نباید بترسید.