حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشریح جزییات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از ماه آینده، حداقل حقوق مستمری‌بگیران دارای ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

حداقل حقوق بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تشریح جزییات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از ماه آینده، حداقل حقوق مستمری‌بگیران دارای ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی به حدود ۲ میلیون و
۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید. به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه حدود سه و نیم میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی داریم، افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این عزیزان بود که با مصوبه هیأت وزیران مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به اجرا رسیده است.
او افزود: بازنشستگانی که تا اسفند سال گذشته حقوقی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند با افزایش حقوق سال جاری و همچنین اجرای متناسب‌سازی؛ حقوق آنان برای افراد دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و برای افراد دارای ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی به ۳ میلیون تومان می‌رسد.
سالاری ادامه داد: متناسب سازی منجر به افزایش حقوق تمامی مستمری بگیران تأمین اجتماعی می‌شود و درصد افزایش حقوق برای مستمری بگیرانی که حقوق کمتری دریافت می‌کردند؛ بیشتر خواهد بود و افزایش ناشی از متناسب سازی، برای سنوات مختلف بیمه‌پردازی متفاوت است.
او گفت: میانگین رقم اضافه شده به حقوق بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی، ۶۰۰ هزار تومان است، اما با فرمول مورد توافق با کانون بازنشستگان کشور نهایتاً این موضوع در سنوات مختلف اعمال شد و درباره کسانی که حداقل بگیر نبودند و حقوق بیشتری می‌گرفتند هم این افزایش حقوق شامل حالشان شده است.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تسهیلات بانکی بازنشستگان گفت: بودجه اختصاص یافته برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان از
۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته و افزایش ۱۰ برابری داشته است. مبلغ وام قابل پرداخت به بازنشستگان نیز از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان رسیده است.
سالاری با بیان اینکه با بودجه تخصیص یافته، در طول سال جاری امکان پرداخت تسهیلات به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان وجود دارد، افزود: دریافت کنندگان این تسهیلات توسط کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر کشور به بانک معرفی می‌شوند و سازوکاری طراحی شده است که دریافت این تسهیلات بدون نیاز به معرفی ضامن و حتی بدون نیاز به مراجعه بازنشستگان به بانک قابل پرداخت است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جواب به سوالی درباره اعتبار دفترچه‌های درمانی این سازمان گفت: پراخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد منجر به ارتقاء اعتبار دفترچه‌ها می‌شود. سال گذشته در چنین ایامی میزان بدهی معوق سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تابعه وزارت بهداشت به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و مطالبات مراکز خصوصی و غیر دولتی نیز حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود.
سالاری پرداخت منظم مطالبات جاری و تسویه مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد را از مهمترین و برجسته‌ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی هیچگونه بدهی قطعی شده و معوقه‌ای به مراکز درمانی طرف قرارداد ندارد و پرداخت مطالبات این مراکز مطابق با روال قانونی و در موعد مقرر درحال انجام است.
او با اشاره به برنامه جدی سازمان تأمین اجتماعی برای راه‌اندازی سامانه نسخه نویسی الکترونیک گفت: در صورت مشارکت پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد، این آمادگی وجود دارد که سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه خدمات درمانی به صورت نقدی و در پایان هر روز به حساب مراکز طرف قرارداد واریز شود.