روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌ انرژی است

 



عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه همکاری‌ ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز می‌تواند تولید کشور در این بخش را افزایش دهد، گفت: روسیه شریک راهبردی ایران در بخش‌های مختلف انرژی است.
حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با شانا، با بیان اینکه قراردادهای خوبی از نظر سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی بین ایران و روسیه امضا شده است، گفت: روسیه می‌تواند در توسعه میدان‌های نفت و گاز به ایران کمک کند، همچنین همکاری‌ها در این بخش می‌تواند تولید نفت و گاز کشور را افزایش دهد.
وی با تأکید بر اینکه قراردادهای میان دو کشور باید سریع‌تر اجرایی شود، افزود: همکاری‌های گازی ایران و روسیه مثبت ارزیابی می‌شود، روسیه شریک راهبردی ایران در حوزه‌های انرژی است، روسیه به عنوان یک صادرکننده بزرگ گاز در دنیا شناخته می‌شود از این رو ایران باید با هوشیاری بیشتری از این ظرفیت استفاده کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: فعال شدن دیپلماسی انرژی و منطقه‌ای برای توسعه صنعت نفت و گاز ما بسیار راهگشاست، همچنین معتقدم اگر همکاری با کشورهایی همچون عمان بیش از این افزایش یابد به افزایش صادرات نفت و تحول صنعت نفت کمک خواهد کرد.حسین‌زاده اظهار کرد: روند مذاکرات تیم دیپلماسی انرژی ایران با کشورهای پرنفوذ بازار انرژی و همسایگان نویدبخش دستاوردهای بزرگ در این عرصه خواهد بود.