دستگاه‌ها آماده باشند

ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی لرستان؛

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به استمرار بارندگی‌ها و ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی این استان گفت:در این راستا دستگاه‌ها در آماده باش کامل قرار گیرند.

دستگاه‌ها آماده باشند

 



 


معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به استمرار بارندگی‌ها و ورود سامانه بارشی به مناطق شمالی این استان گفت:در این راستا دستگاه‌ها در آماده باش کامل قرار گیرند.
به گزارش مهر، احمدرضا دالوند شامگاه جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران الیگودرز با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و نیز جان باختن تعدادی از هم‌استانی‌ها در وقوع سیل این شهرستان اظهار داشت:با توجه به گزارش هواشناسی پیش‌بینی می‌کردیم که در استان حادثه اتفاق بیفتد بنابراین جلسه ستاد بحران تشکیل و مصوبات آن به دستگاه‌ها ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه در لرستان شاهد حوادث طبیعی زیادی هستیم، افزود: بنابراین باید به درستی با آن‌ها برخورد کرد تا از مسائل و مشکلات پیشگیری شود.معاون عمرانی استانداری لرستان بیان کرد:با وجود اینکه هشدارهای لازم را داده شده بود اما متأسفانه باز شاهد جان باختن پنج نفر از هم‌استانی‌های عزیزمان در این سیل بودیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در حادثه اخیر، ادارات استان و شهرستان‌ها باید با جدیت تمام اقدام کنند، اضافه کرد: اقدامات ارگان‌های اجرایی بایستی عملیاتی و میدانی باشند.دالوند با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه پتانسیل نیروی انسانی همه دستگاه‌ها استفاده شود، ادامه داد: ارگان‌ها تمامی امکانات خود را در اختیار مدیران شهرستان‌ها قرار دهند تا از مشکلات این حوادث تا حد ممکن پیشگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به صورت جدی با مراکز گردشگری که به هشدارها و مصوبات ستاد بحران توجه نکرده‌اند برخورد شود، افزود:با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، امشب مناطق شمالی استان تحت تأثیر این شرایط جوی قرار می‌گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: همچنین طی روزهای آینده جنوب و
 جنوب شرقی استان تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد گرفت بنابراین تمامی دستگاه‌ها باید بسیج شده تا از حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود.
 پیگیری برای جبران خسارت‌ها
دالوند عنوان کرد:همچنین باید امکانات لازم در اختیار خانواده‌هایی که آسیب دیده‌اند قرار گیرد و برای تأمین مواد غذایی و نیازهای اساسی آن‌ها اقدام شود.
وی حفظ امنیت جانی مردم و هم‌استانی‌ها را مهم‌ترین مسئله عنوان کرد و گفت:در صورت لزوم بعضی مسیرها مسدود و از هرگونه تردد جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، الیگودرز را یکی از وسیع‌ترین شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت:باید تمامی مکان‌ها و نقاط تحت پوشش شبکه مخابراتی باشند و مسائل و ضعف‌های موجود پیگیری و برای رفع خسارات وارده تأمین اعتبار کرد.
دالوند بیان کرد:تلاش خواهیم کرد در این شهرستان امکانات بیشتری به ویژه برای شهرداری فراهم شود.
وی ادامه داد:تمامی دستگاه‌ها بعد از عبور از این شرایط خسارات وارده را بررسی کنند تا در ستاد بحران کشور برای تأمین اعتبار و جبران خسارات اقدام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: طی چند روز آینده به دلیل بارندگی این سامانه بارشی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.