آمریکا بزرگترین صادرکننده LNG جهان شد

در نیمه اول سال ۲۰۲۲؛

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به آمار سازمان CEDIGAZ، اعلام کرد آمریکا بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شده است.



اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به آمار سازمان CEDIGAZ، اعلام کرد آمریکا بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شده است.
به گزارش ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات LNG آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۲ درصد در مقایسه با نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رشد کرد و به ۱۱.۲ میلیارد فوت مکعب در روز رسید. افزایش ظرفیت صادرات LNG، قیمتها و تقاضای بالاتر به خصوص از سوی اروپا، به تقویت صادرات آمریکا کمک کرد.
صادرات LNG آمریکا طی چند سال گذشته که کشورهای سراسر جهان به دنبال متنوع کردن منابع انرژی و حذف نیروگاههای زغال سوز بودند، به طرز چشمگیری رشد کرده است. با این حال ساخت تاسیسات جدید چند سال طول می کشد و انتظار نمی‌رود آمریکا حداقل تا سال ۲۰۲۴ بتواند ظرفیت جدید قابل توجهی اضافه کند.
حدود ۷۱ درصد از صادرات LNG آمریکا در پنج ماه نخست سال میلادی جاری به مقصد اتحادیه اروپا و انگلیس بود.
همزمان با محدود شدن عرضه گاز از سوی روسیه به تلافی تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو بر سر جنگ در اوکراین، اروپا در تلاش برای ذخیره سازی کافی گاز پیش از زمستان است.
ظرفیت صادرات LNG آمریکا حدود ۱.۹ میلیارد فوت مکعب در روز از نوامبر سال ۲۰۲۱ توسعه پیدا کرده است. طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ظرفیت مایع سازی گاز تا ژوئیه ۱۱.۴ میلیارد فوت مکعب در روز بود و حداکثر ظرفیت در کوتاه مدت، ۱۳.۹ میلیارد فوت مکعب در روز بوده است.
آمریکا در ژوئن ۱۱ درصد LNG کمتری نسبت به میانگین صادرات ۱۱.۴ میلیارد فوت مکعب در روز در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۲ صادر کرد که به دلیل آتش سوزی در یک تاسیسات صادرات LNG فریپورت بود.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت فریپورت برآورد کرده که مایع سازی گاز در این تاسیسات تا اوایل اکتبر ازسرگرفته می‌شود و تا پایان سال به ظرفیت کامل تولید می‌رسد.