مشترکین دقت کنند ، قیمت گاز دوره گرم سال نیز پلکانی محاسبه می‏شود

معاون بهره برداری گاز استان گلستان تاکید کرد؛

معاون بهره برداری گاز استان گلستان تاکید کرد؛ مشترکین دقت کنند ، قیمت گاز دوره گرم سال نیز پلکانی محاسبه می‏شود



گرگان-قهرمان
براساس اعلام شرکت ملی گازایران، گازبهای ماه های گرم همچون
 ماه های سرد سال به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.
معاون بهره برداری شرکت گازاستان گلستان در این خصوص گفت:بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص تعرفه گاز بخش خانگی ، جدول
 ۱۲ پلکانی برای تعرفه گاز تعیین شده فصل سرد ، ضمن اینکه برای مشترکان عضو کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، تعرفه گازمصرفی ماهانه آنها تا پله سوم رایگان و برای مصرف مازاد آن مشمول پرداخت گاز بها می باشد. یعنی برای یک دوره 45 روزه در فصل سرد سال تا سقف مصرفی حدود 600  متر مکعب و در فصل گرم تا حدود 210 متر مکعب رایگان خواهد بود. حامد ا... مقصودلو افزود:حسب تعرفه ابلاغی هیات محترم وزیران ، مبلغ گازبها به دو دوره گرم و سرد سال تعیین شده و نرخ گازبهای مشترکین هم در ماه های سرد و هم در ایام  گرم سال متفاوت و بصورت پلکانی محاسبه می‏شود.
وی تصریح کرد:مشترکین گاز خانگی درجریان باشند با توجه به قیمت های تعیین شده ،با وجود اینکه حجم گاز مصرفی دوره گرم  کمتر از دوره سرد سال است ولی چون نرخ دوره گرم بیشتر ازایام سرد می‏باشد، لازم است مشترکین گاز به ویژه پرمصرف‎ها با دقت مصرف گاز خود را مدیریت کنند.مقصودلو ادامه داد: تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه های ابلاغی  و بصورت برنامه زمانبندی 6/5  ماه برای ماه‌های گرم (ازیکم  اردیهشت  الی 15 آبان) و 5/5 ماه  سرد سال (از 16آبان الی31 فروردین)بصورت پلکانی و اقلیم های تعریف شده محاسبه خواهد شد و در این رابطه قیمت گاز بها در ماه‏های گرم سال با نرخ مصوب براساس جداول ابلاغی محاسبه می‏شود.وی همچنین گفت:در اقلیم های 5 گانه  تعرفه ها در پله 12 گانه به صورت تصاعدی محاسبه می‎شود بدین صورت که درپله اول تا حجم مصرف
 45 متر مکعب  مبلغ ماهانه 1350 ریال  تعیین شده است ، در پله دوم  از 46 تا 95 متر مکعب مصرف ماهانه مبلغ 1500 ریال و در پله سوم از 96 تا 145 متر مکعب ،ماهانه مبلغ  1800 ریال  تعیین شده است.
معاون بهره برداری گاز استان گلستان  اظهارداشت:در سایر پله‏های مصرف نیز وضعیت به همین  صورت بوده و روند تصاعدی را شاهد خواهیم بود و با افزایش میزان مصرف ، مبلغ گاز بها نیز افزایشی بوده تا پله آخر که حجم مصرف گاز مازاد بر 545 متر مکعب را نشان می‏دهد ، هر متر مکعب مصرف گاز با نرخ 4244 ریال محاسبه می‏شود.