تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه تسهیل شد

تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه تسهیل شد



با تغییر تحریم‌های اتحادیه اروپا به منظور محدود کردن ریسک‌های امنیت انرژی جهانی، شرکت ‌های دولتی روس‌نفت و گازپروم روسیه
می توانند به کشورهای ثالث نفت صادر کنند.
به گزارش ایسنا، شرکت‌های بازرگانی بزرگی مانند ویتول، گلنکور و ترافیگورا و همچنین غولهای نفتی مانند شل و توتال، در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا که شامل محدودیت روی بیمه محموله‌های نفتی است، تجارت نفت روسیه برای کشورهای ثالث را متوقف کرده‌اند.
خرید نفت دریابرد روسیه از سوی شرکت‌های اتحادیه اروپا و صادرات آن به کشورهای ثالث مجاز است، اما تحت تغییراتی که در تحریم‌ها علیه روسیه صورت گرفت و از روز جمعه اجرایی شد، پرداخت‌های مربوط به چنین صادراتی، ممنوع نخواهد بود.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد با هدف اجتناب از هر گونه پیامد منفی احتمالی برای امنیت غذا و انرژی در جهان، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت معافیت از ممنوعیت معامله با بعضی از نهادهای دولتی روسیه مربوط به معاملات محصولات کشاورزی و حمل نفت به کشورهای ثالث را گسترش دهد.
بر اساس گزارش رویترز، منابع شرکت‌های بازرگانی اعلام کردند تحریم‌های اتحادیه اروپا باعث شده است چین و هند از طریق شرکت‌های بازرگانی کوچکتر خصوصی، نفت روسیه را خریداری کنند و تجارت نفت روسیه در بازاری شکل بگیرد که بیمه در برابر حوادث ضعیف است و نفت توسط کشتی‌های قدیمی حمل می‌شود.