پایداری ارتباطات منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با راه‌اندازی پروژه DMR

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران از پایداری ارتباطات از ستاد منطقه تا آخرین ایستگاه مخابراتی (رفسنجان کوه) و ایستگاه پاریز در سطح منطقه خبر داد.


سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ایران از پایداری ارتباطات از ستاد منطقه تا آخرین ایستگاه مخابراتی (رفسنجان کوه) و ایستگاه پاریز در سطح منطقه خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو با بیان اینکه پروژه DMR اوایل تیرماه سال ۱۳۹۹ اجرایی شده است، گفت: با توجه به توسعه روزافزون خطوط لوله منطقه و نیاز به بهبود کیفیت ارتباطات بی‌سیم در مسیر خط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز،
 با بررسی‌های انجام‌شده اقدام‌های لازم برای خرید تکرارکننده‌های دیجیتال و همچنین جایگزینی بی‌سیم‌های دستی دیجیتال به جای آنالوگ در دستور کار قرار گرفت.
وی به اصلاح و تطبیق استانداردهای ترانکینگ آنالوگ موجود
با تکنیک‌های مدرن اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی و استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال، کیفیت صوتی بهبود یافته و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند اطلاعات مکان را در اختیار خواهد داشت و سبب بهبود امنیت (یعنی احراز هویت و رمزگذاری) و بهبود کارایی و ظرفیت کانال (TDMA slot 2) شده است.
سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه در استاندارد DMR برای افزایش ظرفیت کانال، از دسترسی TDMA استفاده
شده است، ادامه داد: با توجه به نیاز برقراری ارتباط از ایستگاه‌ها تا ستاد منطقه، مکاتبه‌های لازم از طریق مدیریت مخابرات و تله‌متری با شرکت مخابرات و خطوط لوله نفت برای اختصاص بستر شبکه از ایستگاه
مخابراتی گنو تا ایستگاه مخابراتی رفسنجان کوه (راف کوه) انجام شد و با تلاش کارشناسان متخصص بخش انتقال واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه این پروژه اوایل تیرماه سال ۱۳۹۹ اجرایی شد.