تحصیل ۶۰ هزار دانش آموز کم توان ذهنی در رشته های کار و دانش کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:۶۰ هزار دانش آموزان در گروه‌های کم توان ذهنی در رشته‌های کار و دانش در کشور مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:۶۰ هزار  دانش آموزان در گروه‌های کم توان ذهنی در رشته‌های کار و دانش در کشور مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش مهر، حمید طریفی در حاشیه بازدید از مدارس استثنایی شیراز، گفت: ۳۶ رشته کاردانش خاص دانش آموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند.
وي با بیان اینکه خروجی‌های هنرستان‌های استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستان‌های عادی است، افزود:دوره پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و یک تضمینی برای آینده و زندگی آن‌ها باشد، ایجاد شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند
طریفی گفت:همان‏گونه که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است، دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.او افزود:ایجاد رشته‌های متناسب با این دانش آموزان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و تکمیلی با رویکرد مهارت آموزی و حرفه‌ای نیز از مأموریت‌های اصلی و این رویکردی برگرفته از نگاه ملی به این
دانش آموزان است.وی یادآور شد:در حال حاضر ۶۰ هزار دانش آموزان در گروه‌های
کم توان ذهنی در رشته‌های کاردانش در کشور مشغول به تحصیل هستند.