تصویب ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های خراسان شمالی در سفر رئیس جمهوری

تصویب ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های خراسان شمالی در سفر رئیس جمهوری

 



مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان، ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های استان تصویب شد.
قاسم قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی برای راه‌های روستایی، اصلی، فرعی، راه آهن، تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت های نهضت جهش تولید مسکن در کوی وحدت شیروان، مسکن گلستان شهر بجنورد و سایر شهرهای استان، تصمیمات و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد.
وی به تصویب اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای راه‌های خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه های روستایی، کمک به ۴ خطه شدن محور بجنورد-اسفراین، تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان، کمک به محور بجنورد-سنخواست و میامی-جاجرم نیز بخش دیگری از مصوبات این سفر است.
وی ادامه داد: تکمیل، بهسازی و آسفالت راه‌ها، کمک به بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه بجنورد، هواشناسی استان، تکمیل واحدهای نهضت مسکن، کمک به راه آهن جوین-اسفراین، جاده بجنورد-راز و جرگلان-شیرین‌دره و اوغاز-باجگیران در شیروان از دیگر مصوباتی است که در این سفر مورد حمایت قرار گرفت.
قاسمی تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از محور بجنورد-جنگل گلستان
 باقی مانده که با اعتبارات در نظر گرفته شده در این سفر تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین قسمت هایی از محور بجنورد-اسفراین که
۶۸ کیلومتر است با اعتبارات در نظر گرفته شده در این سفر تکمیل می‏شود و سایر قسمت‌های آن نیز با اعتبارات ملی طی سال های آینده تکمیل خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود:محور بجنورد-سنخواست نیز ۹۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر از آن باقی مانده و با اعتباراتی که در این سفر در نظر گرفته شد، ۲۰ کیلومتر دیگر از آن اجرا می‌شود.